خبرگزاری کار ایران

سیدمرتضی افقه:

سرمایه و بودجه شرط لازم هست ولی شرط کافی نیست/باید در جامعه "دیکتاتوری تولید" باشد

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۸۶۲

عضو هیات‌ علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: باید دو روش مدرن و سنتی را برای ایجاد شغل در پیش بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمرتضی افقه در نخستین نشست از سلسله نشست‌های «عدالت اجتماعی از آرمان تا واقعیت» با موضوع اشتغال و عدالت اجتماعی گفت: ما فقط نگاه می‌کنیم پول بدهیم تولید ایجاد شود؛ سرمایه و بودجه شرط لازم هست ولی شرط کافی نیست.

وی افزود: توزیع درآمد از دو روش ممکن است که شامل دریافت مالیات از ثروتمندان به کم درآمدها و همچنین ایجاد اشتغال است.

افقه ادامه داد: سیاست‌های تولید و اشتغال نمی‌توانند ملی باشند. ما نمی‌توانیم سیاست‌های مربوط به استان یزد را در استانی مانند خوزستان ایجاد کرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ما باید برای بخش مدرن از تکنولوژی‌های مدرن استفاده کنیم و برای هر منطقه‌ای سیاست‌هایی براساس آن منطقه را استفاده کنیم اما این ارزش را تبدیل به جایزه‌دادن به کارآفرین‌ها کردیم. 

عضو هیات‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز  متکر شد: باید در جامعه "دیکتاتوری تولید" ایجاد کرد. یعنی هر کسی در جامعه به تولید کمک کرد، تشویق و هر کسی مانع شود باید تنبیه شود.

افقه تصریح کرد: بخش خدمات سهم قابل توجهی در اشتغال دارد اما باید توجه کنیم بسیاری از افرادی که به شهرهای بزرگ مهاجرت کردند فاقد مهارت هستند و نمی‌توانیم آنها را در  حوزه خدمات مشغول به کار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز