خبرگزاری کار ایران

بحث‌های سبد معیشت به درازا کشید/امروز نرخ نهایی اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۰۲۸

علیرغم برگزاری جلسات متعدد، هنوز نرخ نهایی سبد معیشت توسط کمیته دستمزد تعیین نشده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مذاکرات در ارتباط با سبد معیشت در هفته‌های گذشته ادامه داشته است. علیرغم برگزاری جلسات متعدد کمیته مزد، هنوز نرخ نهایی سبد معیشت که سال گذشته دو میلیون و چهارصد و هشتاد و نه هزار تومان، تعیین شد هنوز مشخص نشده است. قرار بود سبد معیشت (موضوع بند دوم ماده 41 قانون کار) با توجه به نرخ تورم و قیمت اقلام ضروری به‌روز شود.

فرامرز توفیقی (مسئول کمیته مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار) در ارتباط با مصوبات روز گذشته کمیته مزد گفت: روز گذشته (بیست و هشتم بهمن) بحث در ارتباط با نرخ سبد معیشت طولانی شد و به نتیجه نهایی نرسیدیم.

وی افزود: اعلام نرخ نهایی سبد به امروز عصر موکول شد و بدون تردید امروز، در این زمینه نتیجه نهایی گرفته می‌شود.

به گفته توفیقی، ساعت سه عصر امروز، درست یک ساعت قبل از جلسه شورای عالی کار با موضوع دستمزد، کمیته مزد جلسه تشکیل خواهد داد و در این جلسه، آخرین بحث‌ها در ارتباط با سبد معیشت صورت خواهد گرفت.

اصغر آهنی‌ها (عضو کارفرمایی کمیته مزد) نیز گفت: امروز قبل از جلسه شورای عالی کار، تکلیف سبد مشخص خواهد شد.

وی افزود: در جلسه روز گذشته بخشی از به‌روزرسانی‌ها انجام شد اما نتیجه‌گیری نهایی به امروز موکول شده‌است.

به عقیده این فعال کارفرمایی، تامین بخش‌هایی از سبد معیشت ازجمله آموزش و بهداشت براساس اسناد بالادستی وظیفه دولت است و باید در این مورد نیز بحث انجام شود.

به گفته او، جلسات کمیته مزد به موازات جلسات سه‌گانه شورای عالی کار ادامه خواهد داشت.

امروز (بیست و نهم بهمن) قرار است جلسه شورای عالی کار با موضوع دستمزد برگزار شود. نتایج تصمیم‌گیری‌های کمیته مزد به این شورای سه‌گانه منتقل می‌شود و در تصمیم‌گیری‌های مزدی مبنای کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز