خبرگزاری کار ایران

جلسه هیات اجرایی خانه کارگر قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۱۹۷

جلسه هیات اجرایی خانه کارگر قزوین؛ امروز (یکشنبه ۲۹ بهمن ماه) با حضور اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، دبیر و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر قزوین در محل این تشکیلات برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جلسه هیات اجرایی خانه کارگر قزوین امروز (یکشنبه ۲۹ بهمن ماه) با حضور اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، دبیر و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر قزوین در محل این تشکیلات برگزار شد.

در این جلسه مسائل و موضوعات روز کارگران و بازنشستگان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت. ازجمله این موارد موضوع بند (ز) تبصره ۷ لایحه بودجه مبنی بر واریز سهم درمان و سایر منابع تامین اجتماعی به خزانه‌داری کل کشور است که مخالفت خود رااعلام داشته و از دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواسته شده از آنجا که سازمان تامین اجتماعی مصداق بارز حق‌الناس است، نسبت به حذف این بند اقدام فرمایید؛ در غیر این صورت عواقب این نوع دست‌اندازی به منابع تامین اجتماعی را باید پذیرا باشند.  

همچنین راجع  به افزایش حقوق و معیشت بازنشستگان و شاغلین گفتگو و تبادل نظر شد و هر یک از اعضای هیات‌های اجرابی نظرات خود را ارائه نمودند.

به ادعای حاضران در جلسه، دستمزد کارگران شغل باید براساس نرخ تورم محاسبه شود. در حال حاضر خلاء مزدی در کشور یک سوم است. مزد همواره مظلوم واقع شده است و استناد به آمار عقب افتادگی مزد نسبت به تورم گواهی روشن بر این مدعا است.

در بحث افزایش مستمری بازنشستگان نیز سازمان تامین اجتماعی باید همانند افزایش دستمزد کارکنان خود عمل کند. در حال حاضر دریافتی کارکنان تامین اجتماعی بیشتر از کارگران که حکم کارفرمایی بر تامین اجتماعی را دارند بیشتر است. در واقع کارگراز کارفرما بیشتر حقوق دستمزد می‌گیرد.

دربخش دیگری از این جلسه در خصوص محرومیت بازنشستگان تامین اجتماعی از خدمات بیمه‌ای بحث وتبادل نظر شده است.

به اعتقاد آنها، بازنشستگان تامین اجتماعی که از چند نوع خدمات بیمه‌ای (تکمیلی، عمر و درمان و تامین اجتماعی) برخوردارند در واقع با معوق ماندن بدهی سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌های اقماری هیچ خدمات درمانی دریافت نمی‌کنند.

در پایان این مراسم  برخی از حاضران از برنامه مناظره که روز جمعه از سیما پخش شد انتقاد کردند.

به گفته حاضران صدا وسیما اگر قصد انجام مناظره یا مذاکره را دارد باید از کارشناسان حوزه کارگری و کارفرمایی استفاده کند. هیچکدام از سه مهمانی که در برنامه مناظره روز جمعه شرکت داشتند، در بحث افزایش دستمزد کارگران و بازنشستگان کارشناس نبودند.

جلسه هیات اجرایی خانه کارگر قزوین برگزار شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز