خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کار شهرستان شوش مطرح کرد؛

کاهش مشکلات کار و تولید با شکل‌گیری نهاد کارگری در هفت تپه

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۲۲۹

سرپرست اداره کار شهرستان شوش خواستار شکل‌گیری تشکل کارگری در مجتمع نیشکر هفت تپه شد.

به گزارش ایلنا، حمید ظریف خسرج با اعلام این مطلب به رسانه‌ها گفت: یکی از راهکارهای کاهش مشکلات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، فعال شدن شورای اسلامی کار کارگران این مجتمع است.

به گفته وی، کارگران از فراخوان‌هایی که برای فعال شدن شورای کارگری منتشر شد، استقبال نکردند.

طبق اظهارات وی، تاکنون چندین فراخوان برای برگزاری انتخابات شورای کارگری از سوی اداره کار منتشر شده اما از چند هزار کارگر، تنها ۴ یا ۵ نفر اعلام آمادگی کردند.

خسرج افزود: فعالیت شورای اسلامی کارگری ازسوی کارگر و کارفرما مورد استقبال واقع نشده است. در این زمینه می‌توان گفت از یکسو کارفرما در هراس است که با ایجاد نهاد صنفی نوعی ناهماهنگی در کار ایجاد شود و از سوی دیگر کارگران این واحد در هراسند که با عضویت در این نهاد کارگری کارخانه بیشتر از همکاران خود در تیررس اخراج قرار گیرند و امنیت شغلی آنها به خطر بیفتد.

وی اظهار کرد: اداره کار در نظر دارد برای تشکیل نهاد کارگری در مجتمع نیشکر هفت تپه برای کارگران حاشیه امنی بسازد تا کارگران از برگزاری آن استقبال کنند.

خسرج همچنین با بیان اینکه مشکلات شرکت هفت تپه نیاز به بررسی عمیق دارد، گفت: متاسفانه کارگر و کارفرما در شرکت هفت تپه شرطی شده‌اند. کارگران اعتصاب می‌کنند تا پول بگیرند و کارفرما تنها زمانی که اعتصابی رخ ندهد، مطالبات معوقه کارگران را پرداخت نمی‌کند. این رویه آسیب زا باید ترمیم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز