خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور؛

دور زدن قانون از دولتی که ادعای قانونگرایی دارد، بعید بود/شورای نگهبان از اموال تامین اجتماعی حفاظت کند

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۵۳۸

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در واکنش به تصویب انتقال منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به خزانه دولتی گفت: این مصوبه نشان داد نمایندگان مجلس حتی به اندازه مقررات سازمان تامین اجتماعی با مسائل مربوط به جامعه کارگری کوچکترین آشنایی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اولیا علی‌بیگی (رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) می‌گوید: موافقت روز گذشته نمایندگان مجلس با تصویب انتقال منابع صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی به خزانه دولتی، راه دور زدن قانون را برای مدیران دولتی وزارت بهداشت هموار کرد.

این فعال کارگری که به واسطه عضویت در نهاد صنفی شوراهای اسلامی کار، یکی از اعضای کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی نیز محسوب می‌شود؛ افزود: از دولتی که شعارش بازگشت به مدار قانوگرایی است، تلاش علنی مدیران وزارت بهداشتش برای دور زدن قانون تامین اجتماعی بعید بود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک موسسه عمومی غیردولتی است که منابع آن از محل حق بیمه کارگران تامین می‌شود، برای همین طبق نص صریح قانون تامین اجتماعی این سازمان دارای استقلال مالی و اداری از دولت است و تمامی منابع مالی آن باید در جایی غیر از خزانه دولتی که محل نگهداری اموال عمومی و بیت‌المال است، نگهداری شود.

این فعال کارگری گفت: نمایندگان مجلس با تصویب بند «ز» تبصره هفتم لایحه بودجه سال 97 نشان دادند که حتی به اندازه مقررات سازمان تامین اجتماعی نیز با مسائل مربوط به جامعه کارگری کوچکترین آشنایی ندارند.

وی با یادآوری اینکه در ادوار گذشته مجلس نیز بی‌اطلاعی نمایندگان مجلس از ماهیت سازمان تامین اجتماعی باعث شد تا از طریق تصویب قوانین غیرمنطقی مزاحمت‌های متعددی برای این سازمان ایجاد شود، ادامه داد: با همه این اتفاق‌ها، تا روز گذشته خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی تنها نقطه قوت فعالیت‌های این سازمان بود برای مستمری‌بگیرانی بود که بیش از 60 درصد آنها درآمدی در حد و اندازه حداقل‌های قانونی دارند.

علی‌بیگی افزود: از نمایندگان مجلس دهم انتظار داشتیم که در رابطه با فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی دست‌کم جلوی مزاحمت‌های جدید را بگیرد اما بدون شک، اقدام روز گذشته آنها دسترسی بیمه‌شدگان این سازمان به خدمات درمانی رایگان را با دشوارهای بیشتری روبرو خواهد کرد.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: صرف‌نظر از اینکه دولت سالهاست بزرگترین بدهکار سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که درصورت انتقال منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به خزانه دولتی، شاهد بازگشت دوباره این منابع به چرخه فعالیت‌های درمانی سازمان باشیم.

وی با بیان اینکه تشکل‌های صنفی کارگری درحال رصد این مصوبه و تبعات آن هستند، گفت: حافظه تاریخی جامعه کارگری این همسویی نمایندگان مجلس با مدیران دولتی وزارت بهداشت را فراموش نخواهد کرد و برای همین از شورای نگهبان قانون اساسی انتظار دارد تا با عنایت به قوانین بالادستی از تایید مصوبه روز گذشته خودداری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز