خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

انتقاد از بکارگیری کارگران بازنشسته در مجموعه «کیهان بد»

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۵۸۸

کارگران شاغل در کارخانه «کیهان بد» تاکستان واقع در استان قزوین از بکارگیری مجدد کارگران بازنشسته دراین واحد تولیدی انتقاد کردند.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه «کیهان بد» که نخواست نامش فاش شود؛ به ایلنا گفت: از مدتها قبل شرکت کیهان بد حدود ۳ تا ۴ کارگر بازنشسته را جایگزین نیروهای جوان و بیکار در بخش‌های اداری، مالی، بسته بندی و خط تولید کارخانه کرده است.

او با بیان اینکه بکارگیری نیروهای بازنشسته در این واحد تولیدی در حال رواج است، افزود: بهره‌گیری از نیروهای بازنشسته در مشاغل سخت نوعی سوءاستفاده و سودجویی است چراکه راه گریزی برای کارفرمایان در پرداخت هزینه‌های قانونی استخدام کارگران بیکار فراهم می‌آورد.

این کارگر؛ مزایای شغلی که برای استخدام بازنشستگان مورد نیاز نیستند را رعایت حداقل دستمزد قانونی، پوشش بیمه، اضافه‌کاری و… ذکر کرد و افزود: کارفرمایان با استخدام کارگران بازنشسته که این قبیل مزایا را از سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند، در هزینه‌های استخدام نیروی انسانی به‌طور قابل ملاحظه‌ای صرفه‌جویی می‌کنند و در عین حال فرصت‌های موجود شغلی را از کارگران آماده کار دریغ می‌کنند.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران شرکت کیهان بد سخن می‌گفت با بیان اینکه به‌رغم تصریح قانون در خصوص منع بکارگیری مجدد بازنشستگان و افراد بازخرید شده، هم‌اکنون حدود ۳ تا ۴ نفر از نیروهای شاغل کارخانه را کارگران بازنشسته تشکیل می‌دهند، افزود: میلیون‌ها جوان بیکار تحصیل کرده در کشور وجود دارند که کسی به فکر آن‌ها نیست و بکارگیری افراد بازنشسته ظلم آشکاری در حق آنها و خانواده‌های‌شان است.

به گفته وی، اخیرا نیز بازرس اداره کار ضمن بازدید از این مجموعه تولیدی تذکرات لازم را به مدیریت کارخانه برای حذف نیروی کار بازنشسته این مجموعه داده امادر عمل شاهد هیچ اتفاق جدیدی نبودیم.

کارخانه «کیهان بُد» واقع در شهرستان تاکستان، حدود۴۰کارگر دارد که در زمینه تولید محصولات بهداشتی و تنظیم خانواده فعالیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز