خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت داروسازی الحاوی مطرح کرد؛

به دنبال رقابت بین‌المللی هستیم/طرح تحول سلامت چرخه نقدینگی بخش خصوصی را دچار مشکل کرد

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۸۹۲

آرش لطفی ماشمیانی می‌گوید: معوقاتی که کارکنان مجموعه در گذشته داشته‌اند را پرداخت کرده‌ایم و حتی در دوره‌ای که خطوط تولید فعال نبود، مزایای رفاهی کارکنان را حذف نکردیم؛ حالا هم تلاش داریم با گرفتن قراردادهای پیمانکاری خطوط خود را به‌صورت کامل فعال نگه داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حال که برخی از کارفرمایان؛ سختگیرانه بودن قانون کار و مواد حمایتی آن را دستاویزی برای حذف تدریجی بسیاری از حمایت‌های مصرح در آن کرده‌اند؛ مدیر داروسازی الحاوی با دید انتقادی به این امر می‌نگرد و تاکید دارد: قانون کار مانع از آن نشده است که حمایت‌های قانونی از کارگران این کارخانه سلب شود و حتی مزایایی به کارگران این کارخانه تعلق می‌گیرد که در صنایع داروسازی و سایر صنایع نظیر آن وجود ندارد.

شرکت داروسازی الحاوی در سال ۱۹۶۸ میلادی با نام Park Davis با هدف ارتقای کیفیت و کمیت محصولات تاسیس شد. تمامی محصولات شرکت الحاوی طبق اصول بین‌المللی GMP تحت نظارت سازمان غذا و دارو تولید می‌شود و ماده اولیه مورد استفاده در تولید از شرکت‌هایی با تاییدیه GMP خریداری می‌شود. الحاوی اشکال مختلف دارویی ازجمله موضعی (لوسیون) و خوراکی (قرص، شربت، الگزیر، سوسپانسیون و قطره) را تولید می‌کند.

مدیریت کارخانه الحاوی در حمایت از کارگران این کارخانه دست به اقدامات جدیدی از سال ۱۳۹۳ زده و تلاش کرده با جلب رضایت آنها خدمات‌دهی خود را در بازار دارویی کشور ارتقا دهد. الحاوی همزمان زمینه‌های صدور محصولاتش را به خارج از کشور فراهم می‌کند. به‌صورت کلی داروسازی الحاوی بیش از ۵۰۰ نفر پرسنل و بیش از ۸۰ نوع محصول دارد و هم‌اکنون در فهرست ۲۰ شرکت پرفروش دارویی کشور قرار دارد. ساخت مدرسه در مناطق محروم و برگزاری مسابقات ورزشی از برنامه‌های دیگر این شرکت داروسازی است. الحاوی کمپینی برای ساخت مدارس در شهرستان‌های محروم راه‌اندازی کرده و یک مدرسه هم در استان خراسان جنوبی ساخته است.

به دنبال رقابت بین‌المللی هستیم/طرح تحول سلامت چرخه نقدینگی بخش خصوصی را دچار مشکل کرد

«آرش لطفی ماشمیانی» مدیرداروسازی الحاوی، می‌گوید: صنعت داروسازی با مشکلات خاص خود دست‌وپنجه نرم می‌کند. طرح تحول نظام سلامت بر بخش خصوصی فشار وارد کرده است و حالا  این دست از شرکت‌های داروسازی مشکلاتی در چرخه نقدینگی خود دارند. البته نیت دولت از این طرح کمک به مردم بود اما برای شرکت‌ها مشکل ایجاد کرد. در مورد الحاوی زمان بازگشت به نقدینگی از ۱۶۰ روز به ۳۳۰ روز رسیده است. با همه این مشکلات سعی در جلب رضایت کارکنان مجموعه داشته‌ایم. مدیریت کارخانه نمی‌خواهد که مشکلات پیش آمده در صنعت داروسازی بر نیروی انسانی تاثیر منفی بگذارد.

مدیرداروسازی الحاوی افزود: معوقاتی که کارکنان مجموعه در گذشته داشته‌اند را به صورت کامل پرداخت کرده‌ایم و حتی در دوره‌ای که خطوط تولید فعال نبود، مزایای رفاهی کارکنان را حذف نکردیم؛ حالا هم تلاش داریم با گرفتن قراردادهای پیمانکاری خطوط خود را به‌صورت کامل فعال نگه داریم. به هر حال چرخه اقتصادی صنعت دارویی کشور مانند گذشته مطلوب نیست و ماهم در این شرایط نمی‌خواهیم که کسی بیکار بشود زیرا آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و فروپاشی خانواده‌ها وجود دارد که کارگر باید از آنها مصون بماند و حمایت شود.

با همه مشکلات؛ دستمزدهای پرسنل الحاوی اول هر ماه پرداخت می‌شود. لطفی می‌گوید: برای پرسنلی که مشکل مالی دارند هم کمک‌هایی در قالب وام درنظر گرفته‌ایم.  برای عده‌ای فرش خریداری شد. کمک‌های دیگری هم به پرسنل می‌شود مثل کمک برای عمل‌های جراحی پرسنل و خانواده‌هایشان. برای جبران هزینه‌های رفت و آمد پرسنل هم مبالغی اختصاص داده می‌شود. حق افزایش تولید و بن‌‌های غیرنقدی نیز از دیگر موارد است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کارفرمایان بعضا به کارگران خود نگاه‌های ابزاری دارند و غالبا قوانین حمایتی هچون قانون کار را دستاویز اقدامات خود قرار می‌دهند، گفت: سیستم‌ها نگاه مکانیکی به نیروی انسانی دارند. این در حالی است که در الحاوی برعکس عمل کرده‌ایم و چیزی را هم بهانه نمی‌کنیم چراکه مدیریت منابع انسانی در شرکت الحاوی به خصوص از سال ۹۳ به بعد متحول شده است و خود من هم شخصا از هنگامی که به الحاوی آمدم، تلاش کردم آخرین تحولات نظری مدیریت منابع انسانی را پیاده کنم تا اعتماد و احترام متقابل  بین نیروی کار و منابع انسانی حفظ شود.

لطفی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده برگزاری مسابقات ورزشی بوده است. سال گذشته هم مسابقاتی برگزار کردیم   به برندگان آن هشت عدد آیفون هفت جایزه دادیم.

استانداردهای شرکت‌های معتبر را پیاده‌سازی کرده‌ایم

به دنبال رقابت بین‌المللی هستیم/طرح تحول سلامت چرخه نقدینگی بخش خصوصی را دچار مشکل کرد

مدیر داروسازی الحاوی درباره تحولات صورت گرفته در این شرکت می‌گوید: صنعت داروسازی در جهان متحول شده است با این حال در ایران چندان سریع جلو نرفته است؛ لذا الحاوی ناچار به هماهنگی با تکنولوژی و علم روز بود تا بازارهای منطقه‌ای و جهانی را از دست ندهد. در این راه تلاش کردیم با شرکت‌های معتبر داروسازی جهان ارتباط برقرار کنیم و استانداردهای آنها را پیاده‌سازی کنیم.

لطفی افزود: جدیدترین داشبوردهای مدیریتی که در کشور نظیر آن وجود ندارد را به الحاوی آوردیم و تحولاتی در بسته‌بندی محصولات خود به وجود آوردیم. قبلا داروسازی الحاوی ژنریک‌ساز بود اما در حال حاضر با تغییراتی که خصوصا از سال ۹۳ به بعد ایجاد کردیم، توانستیم گواهی GMP دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاس مدیریت و پرسنل مجموعه در راستای تحقق برنامه‌های بلندپروزانه سال ۱۴۰۰ است که می‌خواهیم جز ۵ شرکت برتر کشور باشیم.  در سال جاری ۱۷ محصول جدید را آماده کردیم و در سال آینده هم چند محصول دیگر را داریم که بازار دارویی کشور به آنها نیاز دارد. باید بگویم وقتی که نمایندگان شرکت‌های داروسازی خارجی به الحاوی آمدند و از خطوط تولید بازدید کردند، ما را تشویق کردند و گفتند که در این مدت کوتاه چه راه درازی را طی کرده‌ایم؛ از این رو توانستیم نمایندگی «سیپرالکس» را از شرکت داروسازی دانمارکی Lundbeck بگیریم. همچین داروسازی فونیکس که یک شرکت داروسازی معتبر است، با الحاوی همکاری می‌کند.

مدیرداروسازی الحاوی ادامه داد: بودجه سال ۹۷ را به گونه‌ای بسته‌ایم که رشد چشمگیری به نسبت سال‌های قبل داشته باشد؛ چراکه هم پرسنل و هم سهام‌داران و ذی نفعان باید از آن بهره‌مند شوند. در زمینه صادرات هم گام‌هایی برداشته‌ایم و باید مزیت رقابتی خود را روز به روز ارتقا بخشیم. در داخل نیز برای ما صرفا حضور کمی مهم نبوده و نیست؛ بلکه به دنبال ارتقای کیفیت تولیدات خود بوده‌ایم تا اعتماد مشتریان را جلب کنیم.

لطفی تاکید دارد که الحاوی به این منظور استخدام نیروهای متخصص را افزایش داده است. وی ادامه داد: سال گذشته به عنوان کارآفرین برتر معرفی شدیم چراکه از سال ۹۳ شمار پرسنل مجموعه ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

به دنبال رقابت بین‌المللی هستیم/طرح تحول سلامت چرخه نقدینگی بخش خصوصی را دچار مشکل کرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز