خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر از پرداخت ناقص مطالبات مزدی

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۰۹۴

کارگران پیمانی بخش تعمیرات شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در محدوده منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی از حدف محاسبه مزایای اضافه‌کاری و شب‌کاری خود خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران بخش تعمیرات پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر در تماس با ایلنا گفتند: باوجود اجباری بودن اضافه کاری و کار شبانه، کارفرما مزایای مزدی آنها را از ماه گذشته پرداخت نکرده است.

به گفته آنها، با حذف اضافه‌کاری از حقوق هریک از کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کسر شده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که برابر ماده ۲۵ مقررات اشتغال مناطق آزاد تجاری هرگونه اضافه‌کاری در چهار هفته بیش از (۱۷۶) ساعت مذکور در ماده (۱۶) این تصویب‌نامه انجام یابد مستلزم پرداخت مزایایی است که قبلاً در‌قرارداد کار پیش‌بینی شده است.

به نقل از کارگران بخش تعمیرات شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی گفته می‌شود؛ خارج شدن از شمول قانون کار و قانون اساسی در مناطق ویژه اقتصادی، موهبتی برای سرمایه‌داری و مصیبتی بزرگ برای کارگرانی است که در مناطق آزاد و در شرکت‌های پروژه‌ای مشغول به کارند.

به گفته آنها، جدا از این مسئله، یکی دیگر از مطالباتشان تاخیرهای ده تا پانزده روزه‌ای است که در پرداخت مطالبات ماهانه آنها وجود دارد.

کارگران با بیان اینکه درآمد فعلی مخارج زندگی خانوادهایشان راتامین نمی‌کند، افزود: در این شرایط پرداخت کامل مطالبات قانونی می‌تواند گشایشی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی آنها محسوب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز