خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر اسلامشهر خواستار شد؛

شورای نگهبان مصوبه بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه ۹۷ را ابطال کند

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۲۲۹

دبیر اجرایی خانه کارگر اسلامشهر بر ضرورت ابطال مصوبه واریز حق بیمه کارگران براساس بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه ۹۷ دولت به حساب خزانه‌داری کل کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن پورطالبیان گفت: تصویب بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه ۹۷ دولت، توسط مجلس شورای اسلامی مصداق بارز حق‌الناس و بین‌النسلی بوده و وفق مواد ۲۸ و۲۹ قانون تامین اجتماعی درصدی از حقوق کارگران (سهم کارگر کارفرما) می‌باشد که بنا هست در دوران بازنشستگی و اشتغال در شرایط خاص و ویژه به عنوان یک چتر حمایتی به دادشان برسد و چون درآمد عمومی و بیت‌المال و به مفهوم اصل ۲۹ قانون اساسی نمی‌باشد، از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم به استناد اصل ۷۲ قانون اساسی و از آنجا که بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه ۹۷ دست‌اندازی به حق‌الناس و اموال کارگران در سازمان تامین اجتماعی محسوب شده، مصوبه مجلس را باطل اعلام نماید.

او گفت؛ کارگران همواره بسیاری از ناملایمات را به جان خریده‌اند، اما این دلیل نمی‌شود تا با عملکرد نامناسب نمایندگان مجلس به‌جای توجه به معیشت آنان و حقوق صنفی‌شان، به اموال قانونی و مشروع آنان دست‌اندازی شود، مگر سازمان تامین اجتماعی از سی در صد از حقوق یا به تعبیری دسترنج کارگران در طول سالیان متمادی بوجود نیامده است؟! مگر مالکیت در حقوق مسلم شهروندان به مثابه دست‌اندازی در حق غیر محسوب نمی‌شود؟ حال چگونه است که به‌جای توجه به کارگران و بازنشستگان و حفظ سرمایه آنها هرگاه دولت‌ها و مجالس در سیاست‌های غیرکارشناسی خود کم می‌آورند، دست به تاراج اموال کارگران یعنی تامین اجتماعی می‌زنند؟

وی با اشاره به اجرای غلط طرح تحول سلامت افزود: ما بارها از طرح به ظاهر زیبای سلامت که بدون درنظر گرفتن معیارهای اقتصادی و بودجه‌ای بنا شده، نقد کرده‌ایم و گفته‌ایم دولت‌ها باید بعد از گذشت ۴۰سال، اصل ۲۹ قانون اساسی را اجرا نمایند اما با در نظر گرفتن تمامی جوانب سلامت که جزیی جدایی‌ناپذیر از حقوق ملت نیز هست. طبیعی است که برای اجرای چنین طرحی باید معیارها و اعتبارات از قبل پیش‌بینی شده و با در نظر گرفتن ابزار لازم نسبت به این اصل بر زمین مانده، اقدام نمود نه آنکه با یک حرکت پوپولیستی و امیدوار به سرمایه کارگران راهی رفت که نتیجه‌اش جز شکست و سردرگمی نباشد.

این فعال کارگری با بیان اینکه همه می‌دانند بیشترین هزینه‌ی درمان کارگران از جیب خودشان پرداخت می‌شود و علیرغم حقی که بر دولت دارند از سرانه درمان بی‌نصیب هستند، افزود: حال به‌جای توجه به این قشر اعم از شاغل و بازنشسته، نمایندگان مجلس به‌جای رفع مشکل طرح سوخته سلامت، از مجاری بودجه‌ای کشور، بار دیگر برای پاک کردن صورت مسأله‌ای که از ابتدا غلط بوده، دست به تاراج اموال کارگران می‌زنند. کارگرانی که به‌دلیل بی‌توجهی دولت‌های گذشته تنها سرمایه و اندوخته ده‌ها سال دسترنج‌شان یعنی تامین اجتماعی را در مرحله بحران می‌بنند.

پورطالبیان در خاتمه تاکید کرد؛ نمایندگان مجلس باید بدانند کارگران و بازنشستگان سراسر کشور عملکرد آنان را رصد می‌کنند و نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز