خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

درصورت دست‌اندازی به منابع درمانی کارگران، تجمعات کارگران در دیگر شهرها ادامه خواهد یافت

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۲۷۱

دبیر اجرایی خانه کارگر و مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران گفت: این مصوبه غیر‌شرعی و غیر‌قانونی است و نباید مورد تایید شورای نگهبان قرار‌گیرد. منابع تامین اجتماعی مگر اموال دولتی است که اکنون دولت قصد دست‌اندازی به آنها را دارد؟!

نصرالله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگر و مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، پیرامون تجمع اعتراضی امروز کارگران مقابل شورای نگهبان گفت: نمایندگان کارگران و بازنشستگان ایران صبح امروز مقابل ساختمان شورای نگهبان تجمع کردند تا اعتراض و انزجار شدید خود را از مصوبه ضد‌کارگری و ضد‌مصالح کشوری بند (ز) تبصره 7 لایحه بودجه 97 مبنی بر واریز حق سهم درمان تامین اجتماعی به خزانه‌داری کل کشور که از سوی نمایندگان مجلس در یکشنبه هفته جاری تایید شده بود، ابراز کرده و حمایت خود را از قانون الزام سازمان تامین اجتماعی، درمان رایگان و استقلال سازمان تامین اجتماعی اعلام کنند. همچنین در تجمع امروز، از رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت و نمایندگانی که به لایحه رای دادند، به‌شدت انتقاد شد.

 وی با یادآوری اصل 43 قانون اساسی که بر مبنای آن، تأمین‌ استقلال‌ اقتصادی‌ جامعه‌ و ریشه‌‌کن‌ کردن‌ فقر و محرومیت‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انسان‌ در جریان‌ رشد، با حفظ آزادی‌ او، تامین نیازهای اساسی ازجمله ضوابط اقتصاد جمهوری اسلامی ایران باید باشد، افزود: بهداشت رایگان حق کلیه آحاد جامعه ازجمله کارگران است. متاسفانه کارگران به‌رغم نقش موثری که در پیروزی انقلاب داشتند، از مزایای درخوری برخوردار نشدند و امروز به‌سختی به رتق و فتق امورات معیشتی خود می‌پردازند.

دبیر اجرایی خانه کارگر و مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران تاکید کرد: این مصوبه غیر‌شرعی و غیر‌قانونی است و نباید مورد تایید شورای نگهبان قرار‌گیرد. منابع تامین اجتماعی مگر اموال دولتی است که اکنون دولت قصد دست‌اندازی به آنها را دارد؟! این‌ها حق‌الناس هستند و باید براساس قانون الزام و با نظارت مجلس، برای آنها تصمیم‌گیری شود.

دریابیگی در پایان، اظهار داشت: اگر این مصوبه در شورای نگهبان مورد تایید قرار گیرد، اعتراضات و تجمعات کارگران در تهران و دیگر شهرها، تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز