خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در استان فارس مطرح کرد؛

شورای نگهبان مصوبه ضدکارگری را ابطال کرده و امید را به جامعه کارگری بازگرداند

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۲۹۵

دبیر خانه کارگر لامرد گفت: جامعه کارگری شهرستانهای لامرد و مهر از شورای محترم نگهبان می‌خواهد تا مصوبه بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه ۹۷ را ابطال کند و امید را به جامعه کارگری بازگرداند.

عبدالرضا روحی (دبیر خانه کارگر  شهرستان لامرد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام اعتراض و مخالفت شدید تشکلات و انجمن‌های صنفی کارگری نسبت به تصویب بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه ۹۷ دولت توسط مجلس شورای اسلامی، افزود: منابع موجود در صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی را خود کارگران تامین کرده‌اند و این حق را باید به کارگران می‌دادند که این منابع برای خودشان هزینه شود نه اینکه به حساب خزانه‌داری کل کشور و تحت عنوان درآمد عمومی کشور واریز گردد.

روحی در ادامه  گفت: بر این عقیده هستیم که منابع‌سازمان تامین اجتماعی‌ مصداق بارز حق‌الناس و بین‌النسلی بوده و مطابق مواد ۲۸ و ۲۹  قانون تامین اجتماعی؛ درصدی از حقوق کارگران است و تنها همین منابع در دوران بازنشستگی به عنوان یک چتر حمایتی جامعه کارگری است. باتوجه به اصل ۲۹ قانون اساسی نیز از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم تا به استناد اصل ۷۲ قانون اساسی از آنجا که بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه ۹۷ دست‌اندازی به حق‌الناس و اموال کارگران در سازمان تامین اجتماعی محسوب شده، مصوبه مجلس را باطل اعلام کند.

این فعال کارگری در استان فارس اضافه کرد: مجلس باید به اعتراض کارگران توجه می‌کرد و آینده کارگران را نادیده نمی‌گرفت. اکنون جامعه کارگری قاطعانه از شورای محترم نگهبان می‌خواهد تا این مصوبه ضدکارگری را ابطال کند و امید را به جامعه کارگری کشور بازگرداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز