خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نمایندگانی که به اموال کارگران دست‌درازی کرده‌اند، حمایت آنها را برای همیشه از دست داده‌اند/شورای نگهبان از حقوق بیمه‌شدگان دفاع کند

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۵۲۸

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد با تاکید بر اینکه به خطر انداختن استقلال مالی و ساختاری تامین اجتماعی برای کارگران خطرناک است، گفت: شورای نگهبان باید با ورود به موضوع، از حقوق بیمه‌شدگانِ کارگری دفاع کند.

میکائیل صدیقی (رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: درحالی‌که دولت ۱۴۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است ولی با آگاهی از این موضوع، بند «ز» تبصره ۷ را در لایحه بودجه سال آینده می‌گنجاند و مجلس هم این بند را تصویب می‌کند. ایم امر نشان‌دهنده این است که زنگ خطر برای کارگران و هویت اجتماعی آن‌ها به صدا درآمده‌ است.

وی تاکید کرد: در شرایطی که دولت از واریز ۳ درصد سهم خود به صندوق تامین اجتماعی اجتناب کرده، با تصویب این بند، دسترنج کارگران تحویل خزانه بدهکار دولت خواهد شد و این موضوع، برخلاف ماده ۱ قانون تأمین اجتماعی است که سازمان تأمین اجتماعی را دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری معرفی کرده است که امور آن منحصراً طبق اساسنامه‌ای که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اداره می‌شود.

صدیقی افزود: باتوجه به سابقه‌ی بد دولت در پرداخت مطالبات تامین اجتماعی تا آنجا که این سازمان را تا مرز ورشکستگی پیش برده، این مصوبه با ۱۱۰ رای موافق و ۷۵ رای مخالف و ۴ رای ممتنع در مجلس تصویب شد. این اتقاق برای سازمان خطرناک است و تصویب این مصوبه، درحقیقت دست درازی دولت با کمک نمایندگان مجلس به دارایی کارگران و بازنشستگان است و این بر‌خلاف اصل ۵۳ قانون اساسی است که در کنار دولت، نمایندگان مجلس هم در این دست‌اندازی نقش دارند.

مشاور کانون عالی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه تشکلات کارگری از این نقش منفیِ نمایندگان مجلس به سادگی عبور نخواهند کرد، افزود: نمایندگانی که با رای موافق به چنین لوایحی به اموال کارگران دست‌درازی کرده‌اند، بدانند حمایت طبقه کارگر و مزدبگیر را برای همیشه از دست داده‌اند.

صدیقی در پایان گفت: از  اعضای شورای نگهبان انتظار داریم با رد این مصوبه از حقوق مشروع بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی دفاع نمایند و با این کار وظایف نمایندگان مجلس را که همان حمایت از مردم و کارگران است، به آن‌ها گوشزد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز