خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر استان لرستان:

جراحان اتاق عمل می‌خواهند سازمان تامین اجتماعی را هم جراحی کنند/سازمان بیمه سلامت نامنسجم است

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۵۶۴

محمدحسن موسیوند معتقد است: از آنجا که دولت برنامه‌ای برای اداره صندوق‌های درمانی در چارچوب یک برنامه توسعه‌‌ای منسجم و رفاه‌محور ندارد، تلاش می‌کند استقلال آنها را به چالش بکشد.

محمدحسن موسیوند (دبیر خانه کارگر استان لرستان) در گفت‌و‌گو با ایلنا، با انتقاد از رویه‌ای که دولت برای نظام سلامت کشور دنبال می‌کند، گفت: نظام سلامت کشور به همراه نظام بیمه‌ای در یک بافت قرار دارند اما از آنجا که دولت برنامه‌ای برای اداره صندوق‌های درمانی در چارچوب یک برنامه توسعه‌‌ای منسجم که منتهی به رفاه جمعی جامعه هدف شود، ندارد، تلاش می‌کند تا استقلال آنها را به چالش بکشد.

موسیوند با بیان اینکه بند (ز) تبصره هفت لایحه بودجه آخرین دست از هجمه‌هایی نیست که به نظام درمان سازمان تامین اجتماعی می‌شود، افزود: وقتی حاکمیت متوجه نیست که خیر جمعی یک جامعه در گرو برخورداری آن از یک سیستم درمانی با کیفیت و پیشرو برای گروه‌‌های اجتماعی محروم و کم‌برخوردار است؛ دیگر حرجی بر دولتی نیست که صرفا می‌خواهد با هر هزینه‌‌ اجتماعی و اقتصادی که شده؛ طرح تحول نظام سلامت را پیش ببرد.

دبیر خانه کارگر استان لرستان افزود: سازمان نامنسجم بیمه سلامت در مقابل نظام متمرکز و رایگان خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته و می‌خواهد آن را به زیر بکشد و با در اختیار گرفتن منابع موجود در صندوق درمانی سازمان، هزینه بستری، جراحی، ام.ار.ای و...را این‌بار برای بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی افزایش دهد.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت مطلع است که دولت دیگر قرار نیست بیش از این برای طرح تحول نظام سلامت هزینه کند، گفت: وزیر بهداشت تلاش می‌کند همزمان مخالفان خود را به حاشیه براند. برای نمونه از طریق لابی‌هایی که در مجلس شورای اسلامی با نمایندگان داشته، برای استیضاح وزیر رفاه فشار وارد می‌کند تا در راس این وزارتخانه تغییراتی مطابق میل خود ایجاد کند و بعد که خیالش از این بابت راحت شد، سازمان تامین اجتماعی را به‌صورت کامل به دست آورد.

دبیر خانه کارگر استان لرستان ادامه داد: نمی‌توان دست روی دست گذاشت تا جراحان اتاق عمل، سازمان تامین اجتماعی را هم جراحی کنند. آنها اما این‌بار عزم خود را جزم کرده‌اند تا دیگر اثری از استقلال برای سازمان تامین اجتماعی باقی نگذارند. سازمانی که هرچند از نظر مالی در مضیقه است و نارضایتی‌هایی از آن وجود دارد؛ اما هنوز سرپاست و نفس می‌کشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز