خبرگزاری کار ایران

کارفرمای مظنون به قتل بازداشت شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۰۲۴

یک کارفرمای لبنانی که در کشور کویت متهم به قتل یک کارگر فیلیپنی است، بازداشت شد. بیش از ۲۰۰ هزار فیلیپنی در کویت کارگری می‌کنند و دولت این کشور به سبب تبعیض و خشونتی که نسبت به آنها روا داشته می‌شود، نگران وضعیت آنهاست.

به گزارش ایلنا، یک کارفرمای لبنانی که متهم به قتل یک کارگر زن فیلیپنی در کشور کویت است، در لبنان بازداشت شده است.

جسد کارگر کشته شده؛ چند روز پیش در فریزر یک آپارتمان پیدا شده است.

بلافاصله پس از انتشار این خبر در هفته‌های گذشته، دولت فیلیپین دستور بازگشت تمامی کارگران فیلیپنی را از کویت صادر کرد.  

بیش از ۲۰۰ هزار فیلیپنی در کویت کارگری می‌کنند و دولت این کشور به سبب تبعیض و خشونتی که نسبت به آنها روا داشته می‌شود، نگران وضعیت آنهاست. حدود ۱۰۰۰ نفر از زنان فیلیپین هم که اخیرا برای کار به کویت اعزام شده بودند، به کشور خود بازگشته‌اند.

علاوه بر کارفرمای لبنانی، همسر وی هم مظنون به همکاری برای قتل این کارگر خدمتکار است. هر دو مظنون تحت تعقیب پلیس بین‌الملل هستند اما پلیس تاکنون اثری از همسر وی نیافته است. وزارت خارجه فیلیپن از کویت خواسته با درخواست استرداد قاتل زمینه محاکمه وی را فراهم کند.

کارگران فراوانی از کشورهای آسیای جنوب شرقی به کشورهای حاشبه خلیج فارس می‌آیند. عموم آنها چه مرد و چه زن  نسبت به رفتارهای ناروایی که با آنها می‌شود، گلایه دارند. از این کارگران ارزان‌قیمت در کارهای ساختمانی و خدماتی به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز