خبرگزاری کار ایران

مرگ یکی دیگر از کارگران مصدوم مریوانی/هزینه‌های بیمارستان برای درمان سوختگی‌ها سنگین است

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۱۱۶

شب گذشته یکی دیگر از هشت کارگر مریوانی که ده روز پیش از این در اهواز دچار سوختگی شده بودند، جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعه شب (چهارم اسفند ماه) محمدکریم محمدی، اهل روستای «سرخ توت منطقه ژاورود سروآباد» که شب بیست و سوم بهمن در اثر انفجار کپسول گاز به همراه هفت کارگر مریوانی دیگر دچار سوختگی شده بود، در بیمارستانی در اهواز درگذشت.

پبش از این نیز یکی دیگر از این کارگران به نام «عطا دارتاشی» اهل روستای «دویسه» به دلیل جراحات سوختگی فوت کرد. دو کارگر مصدوم از بیمارستان مرخص شدند و باقی کارگران (چهار نفر ) با گذشت بیش از ده روز همچنان در بیمارستان بستری هستند.

از قرار معلوم این هشت کارگر، کارگر ساختمانی مریوانی بودند که به دلیل بیکاری فصلی برای کار در یک شرکت خصوصی به اهواز رفته بودند.

یکی از اعضای انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان در ارتباط با این هشت کارگر گفت: هشت کارگری که برای یک لقمه نان حلال از شهرستان مریوان به دلیل بیکاری راهی شهر اهواز شدند تا در یک  شرکت خصوصی مشغول به کار شوند، متاسفانه حدود ۱۰ روز پیش به دلیل انفجار کپسول دچار سوختگی شدند و به بیمارستان اهواز انتقال داده شده‌اند ولی باتوجه به اخبار رسیده تاکنون هیچ فرد یا مقامی هیچگونه پیگیری در خصوص شرایط این عزیزان نداشته است. این درحالی است که یک روز بعد از حادثه یکی از کارگران به اسم عطا دارتاشی اهل روستای دویسه به دلیل جراحات سوختی زیاد فوت کردند و روز گذشته  نیز یکی دیگر از کارگرهای حادثه انفجار به اسم محمد کریم محمدی فوت شد.

هیچ مسئولی پیگیر وضعیت حادثه‌دیدگان نشد

این کارگر مریوانی که عضو انجمن صنفی کارگران ساختمان است، افزود: با این شرایط موجود تاکنون هیچ مسئول دولتی و غیردولتی از شرایط این عزیزان حادثه دیده هیچ خبری نگرفته‌اند و این به دردهای بی‌شمار روحی و جسمی این عزیزان افزوده است. مضاف بر اینکه این کارگران دفترچه بیمه‌شان تمدید نشده و هزینه‌های بیمارستان برایشان سنگین است. طبق ارتباطاتی که داشتیم، دو نفر از آنها که ترخیص شده‌اند، مجبور شده‌اند چند میلیون تومان برای صورت‌حساب‌های بیمارستان بپردازند که این بار سنگین از تحمل خانواده‌های کارگران کم‌دارآمدی که نصف سال بیکار هستند، خارج است.

کارفرمای این کارگران (مدیرعامل شرکت ایستک زریبار) پیش از این در تماس با ایلنا گفت: این کارگران به دلیل انفجار کپسول گاز در محل سکونت خود دچار سوختگی شده‌اند و حادثه ربطی به شرکت ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز