خبرگزاری کار ایران

کارگران «گروه نساجی فرقانی» ۴ ماه مزد معوقه و عیدی طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۱۳۷

کارگران شاغل در«گروه نساجی فرقانی» در استان قزوین مدعی هستند چهار ماه دستمزد از کارفرمای خود طلبکارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شاغل در «گروه نساجی فرقانی» واقع در شهر صنعتی البرز استان قزوین مدعی هستند ۴ ماه دستمزد از کارفرمای خود طلبکارند.

به گفته کارگران گروه نساجی فرقانی که شامل کارخانه‌های «یاس نخ»، «یاس نخ البرز»، «نخ البرز»، «صنایع بافت تکمیلی ایران» و «نخ پاسارگاد» می‌شود، همگی آنها تحت مسئولیت کارفرمای واحد در محوطه‌ای واقع در شهر صنعتی البرز قزوین و کاسپین مشغول به کارند.

طبق اظهارات آنها؛ در گروه نساجی فرقانی حدود ۶۰۰  کارگر  در پنج شرکت مشغول کارند که مزد چهار ماه گذشته به همراه عیدی و پاداش پایان سال طلبکارند.

این منابع کارگری با یادآوری اینکه مدیریت این مجموعه مانند سایر بنگاه‌های اقتصادی در چند سال گذشته برای تامین منابع مالی با چالش‌هایی روبرو بوده است، افزود: نگرانی کارگران از این است که مبادا با استمرار وضعیت فعلی این کارخانه‌ها، معوقات مزدی آن‌ها در ماه‌های آینده افزایش پیدا کند.

طبق اظهارات کارگران، علاوه بر دستمزد، مدیریت گروه فرقانی بدهی‌های مالی زیادی بابت تاخیر در پرداخت بیمه کارگران به تامین اجتماعی دارند و در این زمینه می‌توان گفت: دفترچه‌های درمانی کارگران هرچند ماه یکبار با مشکل تامین اعتبار روبروست.

وی با اشاره به بلاتکلیفی کارگران این پنج  واحد نساجی، گفت: باوجود آنکه این کارخانه‌ها در زمینه فروش و تولید محصولات خود هیچ مشکلی ندارند اما کمبود منابع  مالی باعث شده درخصوص تامین مواد اولیه تولید دچار مشکلات اساسی شوند به‌طوری‌که تولید هم‌اکنون در کارخانه «یاس نخ البرز» موقتا متوقف شده است و کارگران سایر واحدها هم مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زنند.

وی با تاکید بر پیگیری مسئولان استانی در مورد وضعیت «گروه نساجی فرقانی» و کارگرانش گفت: اگر مسئولان هرچه سریعتر به وضعیت کارخانه‌های «گروه نساجی فرقانی» رسیدگی نکنند، در آینده نزدیک شاهد تعطیلی کامل واحدهای آن و بیکاری کارگرانش خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز