خبرگزاری کار ایران

در نامه سرگشاده کارگران ابنیه فنی راه آهن مطرح شد؛

مسئولان به مشکل بی‌حقوقی کارگران خطوط و ابنیه فنی توجه کنند

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۲۰۶

جمعی از کارگران شرکت خط و ابنیه فنی تراورس راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای خطاب به مسئولان خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران شرکت خط و ابنیه فنی تراورس راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای خطاب به مسئولان خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

کارگران شرکتی خط و ابنیه فنی تراورس راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این نامه از مسائل مالی و مشکلاتی که به مطالبات مزدی و بیمه‌ای آنها بازمی‌گردد، به عنوان علت اصلی مشکلات خود یاد کرده‌ و خواستار پیگیری مطالبات قانونی و تامین امنیت شغلی خود شده‌اند.

پرداخت معوقات مزدی و بیمه‌ای، نداشتن امنیت شغلی به سبب داشتن قراردادهای کوتاه‌مدت، عدم دریافت برخی مزایای مزدی (همانند حق همسر، حق ایاب و ذهاب و حق غذا)، دریافت نکردن خدمات بیمه تکمیلی علارغم کسر از حقوق، ازجمله درخواست‌هایی است که در این نامه گروهی مطرح شده است.

نویسندگان این نامه مدعی هستند که هنوز بابت دو ماه معوقات مزدی و عیدی و پاداش پایان سال از کارفرما طلبکارند. آنها می‌گویند کارفرما قصد دارد برای ایام ده روزه اعتراض سراسری کارگران خطوط ابنیه فنی غیبت منظور کند که در صورت تحقق این موضوع بخش قابل توجهی از حداقل دستمزدی که دریافت می‌کنند، کاهش می‌یابد.

در ادامه این نامه، کارگران خط و ابنیه فنی تراورس راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده‌اند: با وجود تجمعات متعددی که کارگران خط و ابنیه فنی در اعتراض به تعویق افتادن پرداخت مزد، حق بیمه و سایر مطالبات صنفی خود در مقابل ساختمان شهرستانهای محل فعالیت خود داشته‌اند اما تا امروز نتیجه‌ای جز دریافت بخشی از معوقات مزدی بدست نیامده است.

کارگران خطوط و ابنیه فنی راه آهن  در بخش پایانی نامه خود از مسئولان بویژه مسئولان بالادستی کشور در خواست کردند تا قضاوت کنند که چگونه کارگران خطوط ابنیه فنی می‌توانند با داشتن مشکلات صنفی فراوان، امنیت ریلی کشور را تامین کنند.

حدود ۷ هزار کارگر امور نگهداری خط و ابنیه فنی خط راه‌آهن نواحی مختلف کشور تحت مسئولیت «شرکت تراورس» (یکی از شرکت‌های اقماری راه‌آهن است که امور نگهداری خط و ابنیه فنی خط آهن) مشغول کارند که در چند ماه گذشته در اعتراض به عدم دریافت چندین ماه مزد و بیمه معوقه، بارها در محوطه کارگاه محل کار خود و مقابل ساختمان نهادهای مختلف دولتی در تهران و شهرستان‌ها تجمع کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز