خبرگزاری کار ایران

انتقاد بازنشستگان تامین اجتماعی از پایین بودن مستمری؛

پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی از دهم اسفند/طرح همسان‌سازی حقوق از امسال اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۲۳۲

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، زمان پرداخت عیدی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را از دهم تا پانزده اسفند اعلام کرد و گفت: عیدی بازنشستگان براساس حروف الفبا به حساب آنان واریز می‌شود.

«علی اصغر بیات» در گفتگو با  سایر رسانه‌ها با بیان اینکه اعتبار پیش‌بینی شده برای پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی دو هزار میلیارد تومان است، اعلام کرد: به سه میلیون و ۲۰۰ هزار بانشسته تامین اجتماعی ۸۴۷ هزار تومان عیدی تعلق می‌گیرد.

انتقاد بازنشستگان تامین اجتماعی از پایین بودن حقوق دریافتی

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه حقوق دریافتی ۷۰ درصد بازنشستگان تحت پوشش این سازمان در سطح حداقلی است از پایین بودن قدرت خرید انان در جامعه انتقاد کرد.

علی اصغر بیات به لزوم اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و از اینکه این موضوع در بودجه سال ۹۷ دولت و در بودجه سازمان تامین اجتماعی دیده نشده است، ابراز تاسف کرد و از مسئولان خواست برای رفع این مشکل، طرح همسان‌سازی حقوق و دستمزد را از امسال اجرایی کنند.

وی، میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را ۱۴۵ هزار میلیارد تومان دانست و گفت:: باتوجه به اینکه برنامه ششم توسعه، دولت را موظف به پرداخت بدهی خود کرده است، به نظر می‌رسد اجرای طرح همسان‌سازی گامی مهم برای ترمیم حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر باشد.

بیات همچنین به بند "ز" تبصره هفت قانون بودجه سال ۹۷ اشاره کرد و از اینکه قرار است براساس این قانون ۹ بیست و هفتم منابع بخش درمان سازمان تامین اجتماعی به خزانه‌داری کل کشور واریز شود، انتقاد کرد و افزود: این رویکرد مغایر با اصل ۵۳ قانون اساسی است.

وی با تاکید براینکه سازمان تامین اجتماعی دولتی نیست و یک نهاد عمومی به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: منابع این سازمان نیز که از طریق حق بیمه کارگران و کارفرمایان تامین می‌شود صرفا متعلق به شرکای اجتماعی دولت است.

بیات واریز شدن حق بیمه کارگران و کارفرمایان به خزانه‌داری دولت را خلاف قانون توصیف و از مسئولان شورای نگهبان درخواست کرد این مصوبه مجلس شورای اسلامی را رد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز