خبرگزاری کار ایران

آخر قصه ته‌لنجی به کجا ختم خواهد شد؟/نارضایتی ملوانان و کاسب‌کاران بوشهری

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۵۸۶

ممنوعیت تخلیه ته‌لنجی هم اعتراض ملونان بوشهری را به دنبال داشته‌ و هم به نارضایتی کاسبان این استان انجامیده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصوبه ته‌لنجی که مانع از تخلیه کالاهای ته‌لنجی می‌شود، در ماه‌های گذشته برای ملونان بوشهری چالش‌برانگیزتر شده‌است. در روزهای پایانی سال، هنگامی که به شب عید نزدیک می‌شویم، نارضایتی ملوانان از ممنوعیت تخلیه بار شدیدتر می‌شود.

ملونان بوشهری می‌گویند: استانداری بوشهر از گمرک خواسته‌ است مانع از تخلیه کالاهای همراه ملونان یا ته‌لنجی شوند. این درحالی‌ست که به گفته ملوانان؛ با ممنوعیت ته‌لنجی، ارتزاق بیست هزار خانواده بوشهری به خطر می‌افتد.

نارضایتی از ممنوعیت ته‌لنجی فقط مخصوص ملوانان نیست. کاسبان و مغازه‌داران بوشهر نیز از این ممنوعیت ناراضی هستند و می‌گویند ممنوعیت تخلیه بار همراه ملوانان باعث شده، دکان‌ها و مغازه‌های ما از اجناس خارجی که محبوب مردم است، خالی بماند و شب عید نتوانیم خوب کاسبی کنیم.

این  نارضایتی‌ها در صورتی است که کمتر از یک ماه به نوروز سال ۹۷ باقی مانده و بسیاری از مردم از ملوانان گرفته تا بازاریان، کارگران گمرک و حتی مصرف‌کنندگان، نگران وضعیت موجود هستند.

یکی از ملوانان بوشهر می‌گوید: به‌طور کلی امسال بازار استان بوشهر سال سختی را گذراند و اکنون با درخواست استانداری بوشهر مبنی بر توقف تخلیه اجناس ته‌لنجی، فشارها بر قشر ملوان، بیش از گذشته شده است.

با وجود اینکه پیش از این اعتراضات و تجمعات بسیاری در مخالفت با ممنوعیت ته‌لنجی برگزار شده و حتی «سیدکمال شهریاری» نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، خواستار توقف مصوبه ته‌لنجی شده بود و از دولت خواسته بود اجازه بدهد مردم از این طریق ارتزاق کنند، هنوز تخلیه بارِ همراه ملوانان با ممنوعیت مواجه است. در این شرایط،  باید دید در نهایت، قصه پرغصه ته لنجی در استان بوشهر به کجا ختم خواهد شد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز