خبرگزاری کار ایران

در نامه جمعی از کارگران فنی و برق رجا مطرح شد؛

با گذشت سال‌ها، هنوز قرارداد موقتیم/در لیست‌ بیمه کارگر ساده محسوب می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۶۱۹

جمعی از کارکنان فنی و برق رجا در نامه‌ای خطاب به مسئولان، ضمن بیان مطالبات خود، از اجرا نشدن قانون کار برای کارگران پیمانکاری انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران پیمانکاریِ فنی و برق رجا در نامه‌ای خطاب به مسئولان کشور، به بیان مطالبات کلیدی خود پرداختند.

در این نامه که به امضای انجمن صنفی کارگران برق و انجمن صنفی کارگران فنی رجا رسیده، کارگران مهم‌ترین خواسته‌های خود را اجرای قانون ازجمله در نظر گرفته شدن سختی کار و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، عنوان کرده‌اند.

در این نامه می‌خوانیم: ما مکانیسین‌های قطارهای مسافری رجا با صرف بیشترین ساعات کاری در شرایط سخت و پراسترس و دور از خانه و خانواده، دارای کمترین دریافتی و حتی پایین‌تر از حداقل‌های قانون کار جمهوری اسلامی ایران هستیم. با این شرایط کاری، راندمان کاری و روحیه کاری مامورین به شدت کاهش پیدا می‌کند و نتیجه این امر خسارت‌های مالی و خدای ناکرده جانی برای حمل و نقل ریلی و مسافرین به بار خواهد آورد. لازم به ذکر است که قراردادهای کارکنان بعد از سپری شدن این سال‌ها هنوز به صورت سه‌ماهه و بعضاً یک‌ماهه بسته می‌شود؛ و حال اینکه شرکت‌های پیمانکاری در لیست بیمه پرسنل، کارکنان را با وجود اینکه این شغل یک شغل کاملا تخصصی محسوب می‌شود و عملکرد مامورین فنی رابطه مستقیم با امنیت قطار و مسافرین دارد، به عنوان کارگر ساده به اداره بیمه ارائه می‌دهند و حق بیمه کارگر ساده با مشخصات فوق در لیست بیمه برای پرسنل لحاظ شده و می‌شود.

در پایان، کارگران فنی و برق رجا خواستار رسیدگی مسئولان و حل مشکلات خود شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز