خبرگزاری کار ایران

سیدتقی نوربخش:

٥٦ بنگاه سازمان تامین اجتماعی آماده واگذاری به بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۷۹۳

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌گوید: حدود ٢٣ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافتی توسط سازمان تأمین اجتماعی و برخی شرکت‌های تابعه این سازمان توسط دولت تسویه می‌شود.

سیدتقی نوربخش (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) صبح امروز در برنامه روی خط خبر شبکه خبر گفت: سازمان تأمین اجتماعی ماهیانه حدود یک هزار میلیارد تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از مراکز دانشگاهی و خصوصی پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: در بودجه سال ٩٧ کشور، نقطه عطفی برای پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی از دولت ایجاد شده است و حدود ٥٠ هزار میلیارد تومان از این مطالبات به‌صورت نقدی یا تهاتری پرداخت می‌شود.

نوربخش افزود: بر این اساس حدود ٢٣ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافتی توسط سازمان تأمین اجتماعی و برخی شرکت‌های تابعه این سازمان توسط دولت تسویه می‌شود و مابقی مطالبات نیز تا ٥٠ هزار میلیارد تومان حقوق مالکانه در بخش‌های مختلف نفت و گاز و سواحل به‌صورت تهاتری به سازمان تأمین اجتماعی واگذار می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه پرداخت نقدی و تهاتری مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت در ارتقای خدمات این سازمان موثر است، تصریح کرد: با افزایش توان مالی سازمان تأمین اجتماعی شرایط برای ارتقای همه‌جانبه خدمات فراهم می‌شود. در عین حال مجموع مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت براساس حسابرسی‌های مستقل انجام شده تا سال ٩٤ حداقل ٨٠ هزار میلیارد تومان است.

 نوربخش با اشاره به نامه ١٦٨ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این نامه حمایت و تقدیر نمایندگان مردم از کارکنان سازمان تأمین اجتماعی را نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر برای توسعه خدمات و خروج این سازمان از حاشیه‌ها تلاش و دیدگاه‌های کارشناسی و تخصصی درباره سازمان تأمین اجتماعی را به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی منتقل کردند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تأمین اجتماعی براساس بودجه سال ٩٦ بالغ بر ٨٢ هزار میلیارد تومان برای خدمت‌رسانی به جامعه هزینه می‌کند و این رقم براساس بودجه سال ٩٧ این سازمان در سال آینده به حدود ٩٢ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

 نوربخش گفت: سازمان تأمین اجتماعی به معنای واقعی اقتصاد مقاومتی را سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های خود قرار داده است و شاهد هستیم که چنین منابع مالی بزرگی را بدون اتکا به دولت و منابع نفتی تأمین و برای خدمت به اقشار مختلف جامعه هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه با توجه به راهبرد کلان دولت برای خروج سازمان تأمین اجتماعی از بنگاه‌داری، مقدمات کار فراهم شده، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ٥٦ بنگاه این سازمان آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

نوربخش افزود: سازمان تأمین اجتماعی به جایی برسد که تنها به مدیریت سهام بپردازد و از مدیریت بنگاه‌های اقتصادی خارج شود. در این سازمان مکانیزم‌هایی وجود دارد که مسائل و مشکلات، مدیریت و نوعی توزیع ریسک در این سازمان انجام می‌شود.

وی گفت: در ٥ سال گذشته حقوق بازنشستگان به میزان ٩٥ درصد افزایش یافته است و در هر سال این افزایش مقداری بیش از تورم بوده و در مجموع حقوق بازنشستگان ٢١ درصد بیش از تورم افزایش یافته و معیشت بازنشستگان بهبود یافته است.

 نوربخش با اشاره به اقدامات سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان افزود:٨٠ بیمارستان تأمین اجتماعی در سالهای اخیر بازسازی شده و پروژه ارتقاء هتلینگ در آنها اجرا شده است. با این کار شاهد تحول اساسی در خدمت‌رسانی بیمارستانها هستیم و رضایتمندی بیماران نیز از خدمات به شکل محسوسی ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه ارتباط مداوم و مستمر با بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان که شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی هستند در هیچ دوره‌ای به اندازه سال‌های اخیر نزدیک و موثر نبوده است، اظهار داشت: در این مدت برای برآورده شدن خواسته‌ها و رفع مشکلات شرکای اجتماعی تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در دهه، پروژه‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی متعددی از سوی سازمان تامین اجتماعی در مناطق مختلف کشور با هزینه‌ای بالغ بر ٥٤٠ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

 نوربخش گفت: ٣٢ مرکز درمانی و بیمه ای که بیشتر آنها در مناطق محروم قرار دارند در همین ایام افتتاح شدند. در حوزه اقتصادی نیز پروژه های متعددی به بهره‌برداری رسید. به‌ویژه در حوزه دارو که مواد اولیه ٤ داروی شیمی درمانی به تولید رسیده است و گام مهمی در ارتقای دانش فنی و تولید دارو در هلدینگ دارویی سازمان تأمین اجتماعی برداشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح حذف دفترچه‌های کاغذی در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی از ابتدای سال جاری در سراسر کشور اجرا و نسخه الکترونیکی جایگزین دفترچه شده است. با اجرای این برنامه فرآیندهای مالی و نظارتی متحول می شود و مزایای فراوانی برای بهبود روند خدمت‌رسانی به مردم با اجرای این برنامه انجام می‌شود.

وی افزود: حذف دفترچه درمانی تامین اجتماعی در برخی استانها در مراکز درمانی طرف قرارداد نیز به اجرا درآمده است و امیدواریم با هماهنگی و همراهی سایر دستگاه‌های متولی بتوانیم در تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد این برنامه را اجرا کنیم.

 نوربخش با بیان اینکه هلدینگ بیمارستانی سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شده است، اظهار داشت: بر این اساس مراکز بیمارستانی این سازمان به‌صورت هیأت مدیره ای اداره خواهند شد. با این کار مدیریت و کنترل هزینه‌ها بهبود می‌یابد و ارتقا و توسعه خدمات این مراکز نیز با سهولت بیشتری قابل انجام خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز