خبرگزاری کار ایران

در پی تجمع صبح امروز؛

وزیر کار پای دردِ دل بازنشستگان کشوری نشست/مستمری‌بگیران: نه به افزایش پلکانی، آری به همسان‌سازی

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۴۹۰

وزیر کار در تجمع صبح امروز بازنشستگان فرهنگی حاضر شد و پای صحبت‌های آنها نشست. بازنشستگان خواستار اجرای قانون خدمات مدیریت کشوری و همسان‌سازی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه و اجتماعی) در بین بازنشستگان تجمع‌کننده مقابل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حضور یافت و با دعوت آنها به سالن اجتماعات، پای صحبت‌های آنها نشست.  

هم‌اکنون نمایندگان معترضان به سالن هفده شهریور در ساختمان وزارت کار برای گفتگوی بیشتر پیرامون مطالبات خود، دعوت شده‌اند.  

صبح امروز، جمعی از بازنشستگان در اعتراض به عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مقابل وزارت کار تجمع کرده‌اند.

محور اعتراضات این بازنشستگان این است که در سال ١٣٨٦ قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شد اما هرگز اجرا نشد؛ علاوه بر این، نرخ افزایش مستمری‌ها با نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی نیز پیش نرفت. در حال حاضر اختلاف دریافتی بازنشستگان با شاغلان به رقم قابل توجهی رسیده‌ است.  

تجمع‌کنندگان می‌گویند: ما خواستار اجرای همسان‌سازیِ هرچه زودتر هستیم چراکه با روش پلکانی نه تنها شکاف از میان نمی‌رود بلکه بیشتر نیز خواهد شد. به عنوان مثال شخصی که حقوق ٤ میلیون تومان دریافت می‌کند ده درصد افزایش این رقم ٤٠٠ هزار تومان خواهد شد و کسی که یک میلیون و پانصد هزار تومان می‌گیرد با افزایش ٢٠درصد، سیصد هزار تومان افزایش مستمری خواهد داشت که این امر خود گویای شکاف پیش آمده است. بنابراین باید به‌جای افزایش پلکانی، هم‌ترازی یک ساله یا دوساله در دستور کار قرار گیرد.

من سخنگو و صدای بازنشستگان هستم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع معترضان گفت: هر زمان که بخواهید برای شما وقت خواهم گذاشت. من نه تنها حرف شما را گوش می‌دهم، بلکه می‌شنوم، به شما حق می‌دهم و امور شما را پیگیری می‌کنم.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در همراهی با خواسته‌های شما حتی در یک مورد ندارم، تاکید کرد: اختلاف نظری بین ما وجود ندارد.

ربیعی با ذکر مثالی از زیر فرش کردن خاکروبه‌ها گفت: ما مسائل و مشکلات را زیر فرش نمی‌کنیم تا دیده نشود بلکه برای شنیدن و حل آنها اقدام خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه من با ساخت و پاخت‌ها نیامده‌ام، افزود: من هم مثل شما بودم حتی شاید وضع من از شما بدتر بود.

وی افزود: من از نزدیک با مشکلات شما آشنا هستم و حداقل با چندین نفر از بازنشستگانی که قول داده بودم، در منزلشان ملاقات کردم.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: من برای اولین بار در تلویزبون راجع به کاهش 67 درصدی قدرت خرید بازنشسته‌ها صحبت و موضوع را به عنوان مسئله مطرح کردم بنابراین نمی‌توان گفت که با این مسئله آشنا نیستم.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله آنقدر در کشور شناخته شد که در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر نیز هر کسی می‌خواست صحبت کند ناچار بود راجع به مسائل بازنشستگان نیز اظهارنظر کند.

ربیعی افزود: وقتی در مجلس راجع به موضوع بازنشستگی و صندوق‌ها صحبت کردم، صندوق بازنشستگی کشوری یک کارپردازی ناعادلانه با یک آینده نامعلوم بود و ما پس از آن به فهم درخصوص این مسئله رسیدیم و دارای برنامه شدیم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: من خود برنامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مصوبات آن را در مجلس دنبال کردم.

وی افزود: امسال نیز باتوجه به اینکه پرداخت بدهی دولت به صندوق‌ها در برنامه دولت نبود، تلاش کردیم و برای آن بودجه اختصاص دادیم.

ربیعی با اشاره به اینکه در گذشته صندوق‌ها طوری مدیریت شده‌اند که این شکاف رخ داده است، گفت: انجام این کار حجم بالایی از پول می‌خواهد و من نمی‌گویم که کار خارق‌العاده کرده‌ایم ولی کارهای زیادی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: اگر از من بپرسید این اقدامات کافی است؟ می‌گویم خیر کافی نیست ولی ما باید جهت را درست کنیم و راه را ادامه بدهیم.

وزیر کار پای دردِ دل بازنشستگان کشوری نشست/مستمری‌بگیران: نه به افزایش پلکانی، آری به همسان‌سازی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز