خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام کرد:

همکاری با آلمان با هدف تحول در نظام آموزش‌های مهارتی توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۹۰۰

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار امیدواری کرد: در اجرای پروژه همکاری سه‌جانبه این سازمان با اتاق ایران و بنیاد آموزش و مهارت آلمان بتوانیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نظام آموزش مهارتی را در کشور متحول کنیم.

به گزارش ایلنا، سلیمان پاک سرشت در نشست امضای این توافق نامه همکاری سه‌جانبه گفت: سابقه همکاری­های بین دو کشور ایران و آلمان در حوزه آموزش‌­های مهارتی بسیار طولانی است و ما در مرحله توسعه همکاری‌ها قرار داریم.

پاک سرشت در ادامه گفت: هنوز هم آثار مثبت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 18 ماهه، طرح مشترک ایران و آلمان که در گذشته در ایران اجرا شده بود، در حوزه آموزش­‌های مهارتی ما آشکار است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همکاری که ما امروز آغاز می‌­کنیم دو وجه اساسی دارد که وجه اول آن همکاری تازه‌تری در حوزه آموزش­‌های مهارتی محسوب می­‌شود و اخیراً این همکاری بیشتر شده است.

وی اظهار داشت: ما به عنوان یک راهبرد اساسی ایفای نقش بخش خصوصی را دنبال می کنیم و باور داریم که آموزش‌­های مهارتی بدون نقش مؤثر بخش خصوصی اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

پاک سرشت افزود: دومین ویژگی همکاری مجدد و نزدیک با شرکای آلمانی و استفاده از تجارب اخیر آنها در شکل دهی الگوهای عمومی ارتباط بین آموزش­‌های مهارتی و بخش خصوصی است.

رئیس این سازمان تصریح کرد: در واقع سالیان اخیر الگوی دوال در کشور­های مختلف و متناسب با ویژگی عمومی آن کشورها اعمال شده است.

وی گفت: همکاری ما در دوره اخیر بر الگوسازی در کشور متمرکز است و این فرصت را در شرایطی که آمادگی این همکاری از جانب آنها بسیار بیشتر از قبل است، خواهیم داشت.

پاک سرشت گفت: در این راستا تجارب کشورهای متعددی را بررسی کرده‌ایم و در چند سال گذشته فعالیت‌های پژوهشی در راستای مطالعه تجربه‌های تشویقی آموزش مهارتی در کشور انجام شده است.

 وی افزود: باور داریم یکی از پیشرفته‌ترین الگوهای آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در آلمان مستقر شده و می‌تواند، الگوی خوبی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایران شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار امیدواری کرد که در اجرای این پروژه همکاری بتوانیم آموزش‌ها و نظام آموزش مهارتی را در کشور متحول کنیم.

وی تأکید کرد: اولین محور، همکاری نزدیک با بخش خصوصی است که تاکنون همکاری با الگویی روشن با بخش خصوصی نداشتیم و تلاش می‌کنیم که در پایان این پروژه بتوانیم به یک الگوی روشنی برای این همکاری‌ها برسیم.

پاک سرشت گفت: همچنین انتظار می‌رود که بتوانیم به روشنی در حوزه آموزش‌های مهارتی، نظام یا سازماندهی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ساختار آموزش‌های مهارتی به دستاوردهایی برسیم.

وی افزود: هرچند این موضوع در توافق فعلی به روشنی اشاره نشده است اما تمایل داریم در آن مسیر هم حرکت کنیم و ببینیم  که ساختار ارائه آموزش‌ها، مدیریت آموزش فنی و حرفه‌ای در ایران چه تغییراتی باید کند تا به اهداف مورد انتظار برسیم.

پاک سرشت گفت: نتیجه این دو اتفاق این خواهد بود آموزش‌های واقعی و مبتنی بر محیط کار را افزایش خواهیم داد و انتظار داریم که اثربخشی این آموزش در کاهش نرخ بیکاری در کشور بیشتر شود و در نهایت بتوانیم کارگاه‌هایمان را با این نوع همکاری و با روش و الگوهای مناسب مدیریت و تجهیز کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار امیدواری کرد که این پروژه به سرعت اجرایی و برنامه سال اول آغاز شود تا به زودی شاهد نتایج ملموس آن در حوزه آموزش و اشتغال باشیم.

پاک سرشت در خاتمه گفت: ضمن تشکر از اتاق بازرگانی امیدوارم که این همکاری‌ها توسعه و گسترش پیدا کند و در حوزه‌های جدیدی وارد همکاری شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز