خبرگزاری کار ایران

یکی از کارکنان بیکارشده ثامن‌الحجج:

بلاتکلیفی من و همکارانم، نمادی از استان کرمانشاه/«بیکاری» چهره برتر است

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۵۷۳

یکی از کارکنان بیکارشده موسسه ثامن‌الحجج که بیش از دو سال بیکار است، می‌گوید: می‌خواهم با شرکت در رای‌گیری چهره‌ برتر کرمانشاه، مسئولان را متوجه معضل بیکاری در این استان محروم کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "شمس‌الدین رضائی" جوان ۳۴ ساله، متاهل و دارای دو فرزند پسر، از بهمن ماه سال ۹۴ با تعطیلی شعبه ثامن‌الحجج در کرمانشاه، بیکار و بلاتکلیف است.

او که از طرف همشهریانش به عنوان کاندیدای چهره برتر کرمانشاه برای رای‌گیری مجازی در کانالی تلگرامی به نام «اعتلای کرمانشاه» معرفی شده می‌گوید: می‌خواهم با کاندیدا شدن، چهره بیکاری را به عنوان چهره برتر کرمانشاه به همه نشان بدهم؛ چراکه معتقدم، خودِ بیکاری، چهره برتر کرمانشاه است. بیکاری، مخصوص من و همکاران من در ثامن‌الحجج نیست؛ سالهاست که  استان کرمانشاه بالاترین آمارهای بیکاری را به خود اختصاص می‌دهد.

بلاتکلیفی من و همکارانم، نمادی از  استان کرمانشاه/«بیکاری» چهره برتر است

او می‌گوید: می‌خواهم صدای مردهایی باشم  که سالهاست بیکار و شرمنده‌ی زن و بچه‌هایشان هستند؛ صدای جوانان مجردی که به دلیل بیکاری هنوز شرایط مالی مناسب برای ازدواج را ندارند؛ صدای مادرانی که غصه‌ی بیکاری فرزندانشان، لبخند را از لبانشان به یغما برده است.

او می‌گوید: می‌خواهم صدای جوانانی باشم  که به واسطه بیکاری، روی به دستفروشی، مشاغل کاذب و خدای ناکرده خلاف آورده‌اند. صدای روستانشینان غیوری که به خاطر فروش نرفتن محصولات، کمبود آب و عدم حمایت مسئولان، ناچار می‌شوند به دلیل نداشتن حرفه و بیکاری به حاشیه شهرها کوچ کنند و به معضلات آن تن دهند. می‌خواهم صدای طاق بستان باشم که می‌تواند صنعت گردشگری در استان را احیا کند اما دریغا که مسئولان در خواب غفلتند و جوانان بیکار.

به اعتقاد رضایی، در شرایطی که نرخ بیکاری در کرمانشاه ۲۲ درصد است، هیچ مقام مسئولی نمی‌تواند مدعی باشد که چهره برتر است. فقط بیکاری چهره و نماد اصلی این استان است.

او می‌گوید: شاید با این حرکت و برجسته کردن دغدغه بیکاری، بتوانم قدم کوچکی در جهت رفع  این معضل بردارم و کاری هرچند حداقلی برای همکاران بیکارشده‌ام در ثامن‌الحجج و خیل عظیم بیکارانِ کرمانشاهی بردارم.  

همکاران و دوستان رضایی می‌گویند به این دلیل او را برای انتخاب چهره برتر معرفی کرده‌ایم که علیرغم بیکاری و دغدغه معاش، در همه اقدامات نوع‌دوستانه و مدنی پیش‌قدم است؛ از کمک به زلزله‌زدگان گرفته تا حمایت از بیکاران حاشیه شهر. او همیشه دغدغه خدمت به همشهریانش را دارد.

فردا (بیستم اسفند) رای‌گیری در فضای مجازی برای انتخاب چهره برتر کرمانشاه توسط شهروندان کرمانشاهی انجام خواهد شد. برای این انتخابات، بسیاری از مقامات و مسئولان استانی و اساتید دانشگاه کرمانشاهی، از جانب مردم کاندیدا شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز