خبرگزاری کار ایران

شماره 35 و نوروزی ماهنامه قلمرو رفاه منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۳۵۳

شماره 35 و نوروزی ماهنامه قلمرو رفاه، تنها نشریه حوزه سیاست‌گذاری اجتماعی ایران، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماره 35 و نوروزی ماهنامه قلمرو رفاه، توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

بخش خبر-تحلیل این ماهنامه، تحت عنوان حال و هوای حمایت در جهان به گزارش جهانی حمایت‌های اجتماعی در سال‌های 19-2017 پرداخته‌ و دامنه گسترده‌ای از اطلاعات کشوری، منطقه‌ای و جهانی درباره پوشش حمایت‌های اجتماعی، مزایا و مخارج عمومی در این حوزه را پوشش داده‌است.

در بخش مقالات، با تیتر «مشارکت در شهر، یک حق شهروندی» نویسنده نگاهی تاریخی به مسئله مسکن تهیدستان شهری انداخته و پرسیده‌است که در برنامه‌هایی که اخیرا برای شهرهای کشور از جمله تهران و دیگر کلانشهر‌ها تدوین شده، شهروندان تا چه اندازه مشارکت داشته‌اند‌؟ 

در بخش سیاست‌گذاری با عنوان «رفاه در سال 96، اغما یا احیا» و در آستانه سال نو، کارشناسان حوزه‌های مختلف رفاه و تامین‌اجتماعی از جمله فرشید یزدانی، رضا امیدی و دیگران، دستاوردها و از‌دست‌رفته‌های سال گذشته و چشم‌انداز سال آینده را بررسی کرده‌اند.

در قسمت پرونده ویژه شماره جدید ماهنامه قلمرو رفاه، با عنوان «اشتغال عادلانه و عدالت شغلی» می‌خوانیم: "طی سال های اخیر افزایش نرخ بیکاری و معضل اشتغال از جمله چالش‌های جدی دولت بوده‌است. چگونه می‌توان هم اشتغال ایجاد کرد، هم به نرخ رشد اقتصادی بالا رسید و هم عدالت اجتماعی را محقق کرد. در پرونده پیش رو کارشناسان اجتماعی، هر یک به فراخور تخصص خود در این مورد بحث می‌کنند".

در قسمت محیط‌زیست و در آستانه نوروز و سفرهای نوروزی، این موضوع بررسی شده‌است که طبیعت‌گردی عیدانه چه تاثیری روی محیط‌زیست می‌گذارد؟

بخش جدید نمایشگاه این شماره قلمرو رفاه، نگاهی کرده‌است به عکس‌های منتخب سال گذشته میلادی با عنوان «سال ترامپ، ‌سال خوف و رجا». وب‌سایت گاردین از میان بیش از 10 هزار عکس گرفته‌شده در سال گذشته، تعدادی را انتخاب کرده که بهترین عکس‌های اجتماعی سال گذشته میلادی به شمار می‌آیند و در شماره 35 ماهنامه قلمرو رفاه منتشر شده‌اند. با نگاه به این عکس‌ها می‌توانیم کلیت وقایع اتفاق‌افتاده در یک سال گذشته را، به یاد بیاوریم.

بخش ترجمان ماهنامه قلمرو رفاه با ترجمه فصل اول کتاب «سیاره زاغه‌ها» نوشته مایک دیویس، به تغییرات ب‌سابقه در شیوه‌های استثمار و انباشت سرمایه‌داری در سطح جهان می‌پردازد.

در قسمت جهان نیز با عنوان «ایتالیا همان آینده است» تحلیلی ارائه شده است درباره انتخابات اخیر ایتالیا که در آن راست افراطی و چپ رادیکال بیشترین رای را آوردند و از قرار، آینده سیاسی این کشور را بی‌ثبات‌تر می‌کنند.

در قسمت فرهنگ، مروری شده‌است بر کتاب «اقتصاد سیاسی صندوق‌های قرض‌الحسنه و موسسات اعتباری: سقوط یک ایدئولوژی» به همراه مرور تازه‌ترین فیلم‌ها و کتاب‌های داخلی و خارجی.

ماهنامه قلمرو رفاه ماهنامه‌ای‌ است که قصدش ایجاد نگاهی نو به مسائل اقتصادی و اجتماعی ایران است و بیش از سه سال از تولد آن می‌گذرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز