خبرگزاری کار ایران

امنیت شغلی مهمترین مطالبه کارگران در سال ۹۷ است

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۷۵۲

یک فعال کارگری در گیلان گفت: یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های جامعه کارگری کشور در سال ۹۷ تامین امنیت شغلی آنان در کنار رونق اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن ایزدی (دبیر خانه کارگر استان گیلان) با بیان اینکه در کنار رونق اقتصادی در دوران پساتحریم باید دولت تامین امنیت نیروی کار کشور را فراهم کند، افزود: نیروی کار پایه و ستون اصلی رونق اقتصادی است و دولت برای محقق کردن آن چاره‌ای جز تامین امنیت شغلی کارگران در کنار تامین معاش و ارتقای توانمندی‌های کارگران ندارد.

او با اشاره به اینکه جامعه کارگری کشور در طول ۴۰ سال گذشته در همه عرصه‌های انقلاب سنگ تمام گذاشته‌اند، گفت: جامعه کارگری انتظار دارد امروز که دولت به فکر رونق اقتصادی است؛ امنیت شغلی از دست رفته را به آنان بازگرداند.

به گفته وی، در چنین شرایطی زیبنده نیست که حقوق و امنیت شغلی کارگران در هیچ شرایطی پایمال شود و جامعه کارگری نتواند به آینده شغلی و کاری خود اطمینان داشته باشد.

ایزدی گفت: زندگی کارگران و خانواده آنان در گرو اشتغال و امنیت و معیشت آنان است انصاف و عدالت نیست که این حداقل‌ها از جامعه کارگری دریغ شود.

وی با اشاره به موضوعات دستمزدی در روزهای اخیر گفت: حمایت شخص وزیر کار در روزهای اخیر نشان داد تلاش‌هایی برای فراهم آوردن شرایط مناسب برای کارگران درحال انجام است و اینگونه جامعه کارگر می‌تواند نسبت به روزهای آینده خوش‌بین و امیدوار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز