خبرگزاری کار ایران

روزنامه تلگراف هشدار داد؛

گرایش سندیکاهای کارگری اروپا به احزاب پوپولیست/وسیع‌کردن حمایت‌ها و مبارزه با فساد ضروری است

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۹۵۷

در اروپا نسبت به گرایش سندیکاهای کارگری به احزاب پوپولیست چپ و راست، هشدار داده شد.

به گزارش ایلنا، روزنامه تلگراف در گزارشی که به منظور بررسی قدرت گرفتن احزاب پوپولیست در اروپا تهیه کرده، تاکید کرده است که سندیکاهای کارگری این قاره میلیون‌ها کارگر را فارغ از گرایش سیاسی آنها رهبری می‌کنند لذا نمی‌بایست به‌جای طرح مطالبات صنفی، فعالیت‌هایشان سیاسی تلقی شود.

گزارش‌نویس تلگراف سپس با اشاره به اعتصابات کارگری که در یک دهه گذشته برگزار شده، ادامه داده است: اعتراضات کارگران اروپایی به مواردی همچون اصلاحات قوانین کار و افزایش سن بازنشستگی و همواره در دایره طرح مطالبات صنفی معطوف بوده و از آن فراتر نرفته است، لذا کم و کیف آن باید در همین سطح حفظ و به عرصه ترکتازی بازیگران پوپولیست‌ تبدیل نشود.

از هنگام قدرت گرفتن احزابی همچون ukip در انگلستان، «جبهه ملی» در فرانسه و «طلوع طلایی» در یونان، نگرانی‌ها در مورد اختلافات سیاسی در اتحادیه اروپا افزایش یافته است.

روزنامه تلگراف، یکی از دلایل گرایش کارگران به احزاب پوپولیست را وضعیت نامناسب اقتصادی و بالا رفتن نرخ بیکاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا دانسته است.

با این حال از نظر روزنامه تلگراف تنها راه رهایی اروپا از این وضعیت هشدار دادن نیست بلکه دولت‌های عضو اتحادیه اروپا  باید با مبارزه با ویژه‌خواری و فساد، افزایش سطح دستمزدها و وسیع‌کردن چتر حمایت‌های اجتماعی، جلوی رشد استقبال افراد کم‌درآمد و کم‌بضاعت به احزاب «ایده‌آلیست» را بگیرند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز