خبرگزاری کار ایران

تبریک نوروزی علی ربیعی به مردم ایران؛

با موفقیت‌های کوچک‌مان جهان بهتری خواهیم ساخت

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۸۹۹

سال 1397 برای ما سال کوشش‌های بیشتر، مسئولیت‌پذیری‌ افزون‌تر و گشودن افق‌های امیدوارکننده‌تر است. ما هرگز ناامید نخواهیم شد و از تلاش برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود برای تحقق آزادی، عدالت، شفافیت، کیفیت زندگی و زیست الهی، اخلاقی و انسانی دست برنخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در پیامی سال نو را به جامعه کارگری و مردم ایران تبریک گفت.

متن پیان علی ربیعی به شرح زیر است:

بنام خداوند مهربان

سالی پر واقعه و حادثه را پشت سر می‌نهیم، سالی که در آن معدن یورت فروریخت، زلزله در کرمانشاه و کرمان زندگی صدها هزار ایرانی عزیز را به چالش کشید، کشتی سانچی به قعر آب و پرواز تهران-یاسوج به بلندای دنا سفر کردند تا در غم عزیزان‌مان عزادار شویم. اعتراضات خیابانی دی‌ماه 1396 زنگ‌های هشدار درباره برخی ناگواری‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را به صدا درآوردند تا هوشیار باشیم. بسیاری در این میان از ناامیدی سخن گفتند و درها را پیش روی خود فروبسته دیدند.

وقایع و حوادث اما همه واقعیت زندگی ایرانی نیستند. دو انتخابات بزرگ در این کشور برگزار شد، هم‌چون چند سال گذشته رشد اقتصادی نسبتاً مناسبی را تجربه کردیم، در کنار یکدیگر ایستادیم و دست در دست هم:

  • به کمک زلزله‌زدگان شتافتیم،
  • کوشش کردیم تا با افزودن بر مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی با فقر مقابله کنیم،
  • ده‌ها هزار کودکان بازمانده از تحصیل را به مدرسه بردیم،
  • حمایت‌های اجتماعی بیشتری از معلولان به عمل آوردیم
  • برای ایجاد صدها هزار شغل برنامه‌ریزی کرده و اشتغال‌زایی را آغاز کردیم.

این‌ها در مقابل مشکلاتی که در پیش داریم، موفقیت‌هایی کوچک هستند، اما با آن‌ها جهان بهتری خواهیم ساخت.

وقایع و حوادث در تاریخ و سرنوشت ملت‌ها بسیارند و تلخی آن‌ها هر ملتی را می‌آزارد. مهم آن است که چگونه امیدوارانه به آینده می‌نگریم و برای تغییر ناخرسندی‌های دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم برنامه‌ریزی خواهیم کرد. ضروری است نور امید در دل ما زنده بماند و مسئولیت فردی و اجتماعی خود برای ساختن ایرانی آباد و آزاد را هر لحظه به خود یادآور شویم. مهم این است که وارد میدان شویم و آگاهانه بکوشیم تا سهم خود را در تغییر جهان به سمت بهترین احوال، ایفا کنیم.

سال 1397 برای ما سال کوشش‌های بیشتر، مسئولیت‌پذیری‌ افزون‌تر و گشودن افق‌های امیدوارکننده‌تر است. ما هرگز ناامید نخواهیم شد و از تلاش برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود برای تحقق آزادی، عدالت، شفافیت، کیفیت زندگی و زیست الهی، اخلاقی و انسانی دست برنخواهیم داشت. من ایمان دارم ما ایرانیان قادریم با اتکا به خداوند متعال، میراث چند هزار سال زندگی متمدنانه در این سرزمین و توانمندی‌هایی که خداوند در ما به قرار داده است، بر همه ناکامی‌هایی که زندگی را کم و بیش بر ما تلخ کرده‌اند پیروز شویم. مسئولیت‌پذیری و خلاقیت راهگشای آینده‌ای است که انتظار می‌کشیم.

مدیران و کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه آن نیز در سال 1397 پرتلاش‌تر از گذشته، برنامه‌های تدوین‌شده کارآمد برای اعمال سیاست اجتماعی ضدفقر و سیاست‌های فعال بازار کار، برای بهروزی و کیفیت زندگی بیشتر مردم ایران وافزایش معاضدت اجتماعی وتعاون را به کار خواهند گرفت. من ایمان دارم که نتایج فعالیت‌های صادقانه ما نویدبخش فائق آمدن بر مشکلات بیشتر و ساختن زندگی بهتری برای جامعه ایرانی، بالاخص گروه‌های آسیب‌پذیر خواهد شد.

سال نو را به همه ملت ایران به خصوص کارگران،کارفرمایان،تعاونگران،مستمری بگیران ،بازنشستگان،مددجویان وهمه گروههای هدفمان که باید برای دست یابی به فرصت های اجتماعی برابر آنها را توانمند کنیم ، تبریک می گویم و امیدوارم سالی پر از سلامتی و شادمانی را در پیش رو داشته باشند.

علی ربیعی

با موفقیت‌های کوچک‌مان جهان بهتری خواهیم ساخت

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز