خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شستا:

حمایت از کالای ایرانی ضامن رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۳۶۵

مدیرعامل شستا با اشاره به شعار سال ۹۷ مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، برضرورت نهادینه کردن مصرف کالای ایرانی به عنوان فرهنگ ملی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی لطفی (مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی -شستا) با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ ازسوی رهبر انقلاب با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: امروز آحاد جامعه در یکی از بزنگاه‌های مهم تاریخی اقتصاد ملی قرار دارند تا با ترجیح و انتخاب محصولات ایرانی، از تولید ملی حمایت کنند.

وی تصریح کرد: مردم باید پای تولیدات داخلی ایستاده و تولیدکنندگان باید کالاهای رقابتی و با کیفیت به جامعه تحویل دهند ضمن آنکه تولیدکنندگان نباید از این موضوع سوءاستفاده کرده و ایرانیان نیز باید عرق ملی نسبت به کالاهای داخلی داشته باشند.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه نیاز به "نهضت ارتقای کیفیت" در تولیدات داخلی داریم، خاطرنشان کرد: اگر این امر مورد توجه قرار گیرد، خود به خود مردم به مصرف کالای ایرانی راغب‌تر می‌شوند و بی‌شک اکسیر حیات بخش اقتصاد ایران، توجه همگان به افزایش وزن و کیفیت تولید ملى است.

وی افزود: هیچ کشوری به توسعه نرسیده مگر آنکه مردم آن کشور مصمم شدند که از کالاهای تولیدی کشور خود استفاده کنند. 

لطفی گفت در سایه این حمایت ملى و بوجود آوردن بستر و زمینه مناسب براى سرمایه‌گذارى جدید و حفظ سرمایه‌گذارى‌هاى موجود با توجه به بازسازى و نوسازى و رقابتى ساختن آنها می‌توان به آینده کشور و اشتغال پایدار و منافع ملى، احساس نشاط و سرزندگى جوانان و رضایت مصرف‌کنندگان، امید بست. 

وی با بیان اینکه هر نوع مانعی که بر سر راه تولید است باید رفع شود، افزود: باید امنیت سرمایه‌گذاری، شغلی و مسائلی که مربوط به تولید است، تأمین شود که مجموعه این‌ها می‌تواند به تولید درست منجر شود.

وی تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی راهبردی است که همه مردم کشور باید آن را در سال ۱۳۹۷ پیگیری کنند تا چرخ بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشتر به حرکت دربیاید و شکوفایی اقتصادی را برای کشور حاصل کند، این امر قطعا می‌تواند اشتغال زایی را برای جوانان کشور در پی داشته باشد. حمایت از تولید و حمایت از کالای ایرانی در دو سطح یکی نظام تصمیم‌گیر برنامه‌ریز، سیاستگذار و قانونگذار که به تولید جهت می‌دهد باید در خصوص مسایل مختلف ازجمله امنیت سرمایه‌گذاری در تولید، تثبیت نرخ ارز، تامین تکنولوژی و ماشین‌آلات روز، حذف قوانین موازی و دست و پاگیر و موانع توسعه کسب و کار و ... بکوشد و در سطح دوم به مشارکت مردم برای تحقق برنامه‌ها برمی‌گردد، منشا ایجاد شغل و رفاه ملی از تولید ملی و داخلی حاصل می‌شود بر این اساس باید اراده مردم برای تولید کالای داخلی افزایش یابد و موانع تولید نیز برداشته شود.

وی پیرامون نقش رسانه‌ها نسبت به تحقق این شعار، گفت: صداوسیما و دیگر رسانه‌ها وظیفه دارند مردم را به استفاده از کالاهای داخلی تشویق کنند و فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی را در بین مردم گسترش دهند و این نکته را بین مردم جا بیندازند که اگر جنس ایرانی از لحاظ کیفیت کمی پایین‌تر از مشابه خارجی خود است اما برای حمایت از کارگران باید از آن استفاده کنیم تا تولیدکنندگان بتوانند در ازای این حمایت ما نسبت به افزایش کیفیت خود اقدام کنند.

وی درباره نقش و وظیفه مردم در قبال این شعار نیز گفت: مردم وظیفه دارند هنگامی که به بازار مراجعه می‌کنند در صورت وجود جنس ایرانی از آن استفاده کند و اولویت خود را جنس خارجی قرار ندهد و این را بدانند که همین خرید جنس ایرانی زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: روشن است که این مردم هستند که می‌توانند با حمایت فراگیر خود از کالاهای ایرانی و تولید ملی به کمک رونق و پویایی حوزه اقتصاد بیایند. اکنون تورم و بیکاری دو معضل آسیب‌رسان در حوزه اقتصاد کشور هستند که عموم مردم با حمایت قاطعانه خود از تولیدات ملی و کالاهای ایرانی می‌توانند از نقش آفرینی بی‌بدیلی در حل آن‌ها برخوردار باشند.

وی تاکید کرد: بدون تردید آینده اقتصاد ایران با مشارکت آگاهانه و حمایت‌های فراگیر ملت از تولیدات داخلی و کار و تلاش جهادی و مضاعف مسئولان کاملاً روشن و امید‌بخش است.

وی افزود شستا براى تحقق این امر از هیچ کوششى فروگذار نخواهد کرد و سال ١٣٩٧ را به فضل الهى با همکارى همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های تحت پوشش و متخصصان و جوانان دانشمند و نهادهاى دانش بنیان و همکارى جانبه سایر مجموعه‌ها بویژه دولت، بانک‌ها، گمرک، امور مالیاتی، مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی، مبارزه با فساد و قاچاق /به سال کار و تلاش مجاهدانه در صیانت ازتولید ملى و ارتقای سطح کمى و کیفى آن و سال فتح بازارهاى هدف، براى جذب و نفوذ کالاى ایرانى بدل خواهیم ساخت تا انشاالله "خرید کالای ایرانی انتخاب پرافتخار براى همه ایرانیان"، پایدارتر و استوارتر باقی بماند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در پایان بر آمادگی شستا برای تامین کلیه مواد اولیه و مایحتاج ضروری شرکت‌ها و کارخانجات و عرضه تولیدات داخلی برای مصرف‌کنندگان کشورمان تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز