خبرگزاری کار ایران

اعتصاب‌های کارگری فرانسه از سر گرفته شد/تکرار ماه می سال ۱۹۶۸

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۳۶۷

هزاران نفر در پاریس به خیابان‌های این کشور آمده‌اند تا بار دیگر علیه تغییرات مدنظر دولت در قانون کار اعتراض کنند. همزمان پلیس دستگاه‌های گاز اشک‌آور را برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان در سطح شهر مستقر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موج جدیدی از اعتراضات در فرانسه علیه تغییرات مدنظر دولت در قانون کار به راه افتاده و هزاران نفر به خیابان‌های پاریس آمده‌اند. معترضان می‌خواهند این اعتراضات را به‌صورت مداوم تا ماه می ادامه دهند و آن را با تظاهرات میِ سال ۱۹۶۸ همزمان کنند.

بزرگترین اعتصاب‌های دانشجویی و کارگری فرانسه ۵۰ سال پیش اتفاق افتاد و روزها به طول کشید و البته با سرکوب گسترده پلیس و نیروهای امنیتی مواجه شد. در واقع هدف پیوند بین جنبش دانشجویی به جنبش کارگری بود.

در اعتراضات اخیر هم تمام اقشار جمعه اعم از پرستاران، دانشجویان، کارکنان شرکت‌های هواپیمایی، راهبران قطار و معلمان حضور دارند. هم اکنون حرکت قطارها با اختلال روبرو شده و اختلالاتی نیز در ساعات پرواز به وجود آمده است.

با این حال «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه برای قانونی کردن تغییرات مدنظر خود در قانون کار مصر است؛ چراکه در پی انعطاف‌پذیر کردن بازار کار و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در تولید با بازگذاشتن دست کارفرمایان است.

منتقدان، فشارهای ماکرون را در راستای اجرای سیاست‌های ریاضت اقتصادی اتحادیه اروپا و بانک جهانی ارزیایی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز