خبرگزاری کار ایران

کارفرمایان اروپایی کولی‌ها را استخدام نمی‌کنند/فقر پیامد تبعیض نژادی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۵۴۴

درحالیکه کشورهای اروپایی «هفته کولی‌ها» را جشن می‌گیرند، هزاران نفر از آنها از تبعیض شغلی کارفرمایان علیه خود گلایه دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبسایت رورنامه انگلیسی گاردین، اروپایی‌ها به منظور گرامیداشت هفته کولی‌ها در حال آذین‌بندی شهرها هستند به امید اینکه دیگر تبعیضی بر آنها روا نشود.

با این حال جمعیت کولی‌های اروپا همچنان از یک موضوع گلایه دارند. اینکه کارفرمایان حاضر به استخدام آنها نیستند. حتی به گفته خودشان فرم‌های استخدامی که پرمی‌کنند، به علت نفرتی که از آنها وجود دارد، پاره پاره شده و به سطل آشغال می‌روند.

آنها در همه جای اروپا حضور دارند اما اسپانیا بزرگترین جامعه کولی‌های این قاره را دارد. فقر به خاطر بیکاری در میان آنها بیشتر از سایر گروه‌های مهاجران است. ادارات دولتی کولی‌ها را استخدام نمی‌کنند و کارفرمایان بخش خصوصی هم درصورت تمایل آنها را با شرایط مدنظر خود، به کار می‌گیرند. کارهایی که همه‌کس حاضر به انجام آنها نیستند، همانند نظافت کلوپ‌های شبانه.

همین نگرش منفی به کولی‌ها، از آنها کارگران ارزان‌قیمت ساخته است حتی وقتی که شهروند کشورهای اروپایی باشند. دستفروشی، نظافت آپارتمان‌ها و کار در کارگاه‌های غیرمجاز از دیگر مشاغلی است که به کولی‌ها پیشنهاد می‌شود.

برگزارکنندگان این جشن امیدوارند که سیاست‌گذاران کشورها در برنامه‌های رفاهی خود جایی هم برای کولی‌ها پیش‌بینی کنند. هر چند به گفته آنها تبعیض علیه کولی‌ها کاسته شده است و مانند قدیم نیست. به صورت کلی اصل‌ و تبار کولی‌ها متعلق به کشورهای آمریکای جنوبی است از این رو آنها بیشتر به زبان‌های اسپانیای و پرتغالی صحبت می‌کنند اما حتی این امر مانع از تعدی به حقوق آنها در پرتغال و اسپانیا نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز