خبرگزاری کار ایران

در نشست گرامیداشت هفته کارگر سال ۹۷ شهرستان لامرد مطرح شد؛

تامین امنیت شغلی نیروی کار زیربنای شعار حمایت از کالای ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۷۴۵

نخستین نشست گرامیداشت هفته کارگر سال ۹۷ شهرستان لامرد با حضور معاون فرماندار لامرد، خانه کارگر، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، مرکز فنی حرفه‌ای و جمعی از نمایندگان شرکت‌ها و نهاد‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این نشست محمد پیشاهنگ (معاون فرماندار شهرستان لامرد) با اشاره به اینکه ۵ الی ۱۱ اردیبهشت به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است، اظهار کرد: هفته کارگر فرصت مناسبی است که از کارگران زحمتکش شهرستان تجلیل شود و با فرمانداری شهرستان هماهنگ شود تا در برنامه‌های هفته کارگر حضور داشته باشند.

در ادامه مرتضی عبداله‌زاده (عضو هیات اجرایی خانه کارگر شهرستان لامرد) گفت: بخشنامه دستمزد ۹۷ درحال نهایی شدن است و لازم می‌دانم که از گروه کارگری شورای مزد تشکر کنم و امیدواریم در ادامه نمایندگان کارگری بتوانند انتظارات جامعه کارگری را برآورده سازند و هر سال شاهد جبران عقب ماندگی مزدی باشیم.

وی با اشاره به شعار امسال «سال حمایت از کالای ایرانی» افزود: قراردادهای موقت کار سبب بی‌انگیزگی در کارگران شده است و امنیت شغلی کارگران هر روز تهدید می‌شود و هرچند این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد.

این عضو هیات اجرایی خانه کارگر لامرد فارس اضافه کرد: اگر کارفرمایان می‌خواهند در بازار رقابتی موفق شوند و از این رو باید بپذیرند که تامین امنیت شغلی نیروی کار از زیربناهای حمایت از کالای ایرانی است.

عبداله‌زاده در ادامه گفت: عموم مردم و مسئولان اداری، شرکت‌ها و نهاد‌ها باید از کالاهای بومی و ایرانی در سطح شهرستان حمایت کنند و خانه کارگر از مسئولان و فرماندار شهرستان می‌خواهد که در اجرای این مهم تاکید و اهتمام ویژه داشته باشد.

وی ضمن تشکر از همکاری مدیران شرکت‌ها و نهاد‌ها در برگزاری  مراسم هفته کارگر سال گذشته افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی ستاد هفته کارگر از سوی تشکیلات مرکزی خانه کارگر در تهران با همفکری نهادهای مربوطه در کشور انجام می‌شود که در این راستا خانه کارگر در شهرستانهای لامرد و مهر در سال‌های گذشته مطابق با برنامه اعلام شده از طرف ستاد، برنامه ریزی‌هایی را انجام می‌دهد.

عبداله‌زاده ادامه داد: دیدار نمایندگان کارگری و کارفرمایی با ائمه جمعه و جماعات، بازدید کار‌شناسان بازرسی کار و بهداشت محیط کار از کارخانجات و شرکت‌ها، اهداء شاخه گل به کارگران خدمات شهر، برگزاری همایش تجلیل از کارگران نمونه، تخفیف عوارض ساخت و ساز ویژه کارگران، دیدار اعضای ستاد هفته کارگر با فرماندار شهرستان، برگزاری کلاسهای قوانین کار و تامین اجتماعی، تجلیل از زنان کارگر، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های کارگری و... از برنامه‌هایی اجرا شده در سالهای اخیر بوده است.

وی تاکید کرد: امروز فرهنگ سازی لازم ازسوی تشکیلات خانه کارگر برای گرامیداشت روز کارگر در تمامی بخش‌های شهرستان انجام شده است.

همچنین  در بخش دیگری از این مراسم «عبدالرضا غلامزاده »کار‌شناس تامین اجتماعی شعبه لامرد گفت: تفاهم نامه‌ای درخصوص آموزش قوانین کار و تامین اجتماعی باحضور خانه کارگر، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، فنی حرفه‌ای منعقد شود و آموزش و مشاوره بصورت مداوم برگزار شود.

در ادامه محمد حسن‌پور (عضو هیات اجرایی خانه کارگر لامرد و دبیر ستاد هفته کارگر در بخش اشکنان) افزود: هر سال برنامه تجلیل از کارگران بخش اشکنان برگزار می‌شود و پیشنهاد می‌کنم که برنامه‌ها مشابه در بخش‌ها هم برنامه ریزی شود که شاهد باشکوه برگزار شدن هفته کارگر باشیم و امسال هم برای تجلیل از کارگران بخش اشکنان برنامه‌ریزی خواهد شد که لازم است مسئولان شهرستان هم در این مراسم شرکت کنند.

مطابق تقویم ۹۷؛ برنامه‌های هفته کارگر از روز چهارشنبه پنجم تا روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز