خبرگزاری کار ایران

کارگران اهورا دارو مطالبات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند/افزایش نگرانی‌ها از قراردادهای یک‌ماهه

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۷۶۵

۶۰ نفر از کارگران «اهورا دارو» که تولیدکننده دارو‌های گیاهی است؛ مطالبات مزدی بهمن و اسفند سال ۹۶ خود را به همراه دو سال عیدی سالهای ۹۵ و۹۶ دریافت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران و کارکنان متخصص شرکت اهورا دارو در تهران به خبرنگار ما گفتند: کارفرما از بهمن ماه سال گذشته مطالبات مزدی ما را پرداخت نکرده و ما از امنیت شغلی به سبب داشتن قرارداد کار  موقت (یک ماهه) و روزمزد برخورار نیستیم.

کارگران این واحد تولیدی که تعداد آنها حدود ۶۰ نفر برآورد می‌شود، در تشریح مشکلات صنفی خود گفتند: قرارداد‌های کاری همه ما کارگران و کارکنان متخصص شرکت اهورا دارو به‌صورت یک‌ماهه موقت و روزمزدی است و این موضوع امنیت شغلی ما را به خطر انداخته و دست کارفرما را برای اخراج بازگذاشته است.

به گفته کارگران این و احد، کارفرما هر سه ماه یکبار، تعدادی از کارکنان و کارگران این مجموعه را بدون پرداخت مطالبات مزدی‌شان از کار بیکار می‌کند، به همین دلیل تمامی کارگران اهورا دارو هر ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان نگران اخراج هستند.

گفته می‌شود در این شرایط، تعدادی از کارگران شاغل در این واحد تولیدی، به‌صورت خودخواسته محل کارشان را ترک کرده‌اند. تعدادی از کارگران نیز که برای تعطیلات نوروز رفته بودند، هنوز باز نگشته‌اند.

به نقل از کارگران اهورا دارو گفته می‌شود؛ کارفرما پس از اخراج نیروی کار قبلی، کارگران جدیدی را جایگزین نیروی کار قبلی می‌کند و این روند تعدیل نیرو به یک رویه تبدیل شده و ادامه‌دار است.

آن‌ها با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از همکاران آن‌ها برای پیگیری مطالبات قانونی خود به مراجع تشخیص و حل اختلاف شکایت کرده و روند رسیدگی به پرونده آنها ادامه دارد، افزودند: طبق قانون قرارداد کار مدت موقت زیر یک سال در کارهای ماهیتا مستمر مشروط به بقای کارگاه و کار ممنوع است و کارفرمایان مکلف هستند در صورت انعقاد قرارداد مدت موقت قرارداد مزبور را حداقل به مدت یک سال منعقد نمایند.

کارگران اهورا دارو با بیان اینکه باتوجه آغاز سال جدید، افزایش هزینه‌های زندگی و وضعیت معیشتی نامطلوب، نیاز به امنیت شغلی و دریافت هرچه سریع‌تر مطالبات مزدی خود دارند، افزودند: جدا از موضوع به تاخیر افتادن مطالبات مزدی، کارگران این واحد در زمینه بیمه تامین اجتماعی و دریافت سنوات خود نیز دچار مشکل هستند.

آنها می‌گویند: از وضعیتی که در آن گرفتار شده‌ایم، رنج می‌‌بریم و هر ماه منتظریم تاکارفرما برگه تسویه حساب را به ما تحویل دهد. به همین دلیل خواهان ساماندهی وضعیت خود از مسئولان می‌‌باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز