خبرگزاری کار ایران

اتحاد صنفی دانشجویان و کارگران سدی مقابل امانوئل ماکرون/مشت آهنین به‌جای گفت‌و‌گو

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۲۳۴

اتحاد صنفی دانشجویان و کارگران موجب فشار بیشتر بر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه شده است. با این حال وی مصر بر اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی و بازگذاشتن دست کارفرمایان شده است.

به گزارش ایلنا، بخش انگلیسی شبکه تلویزیونی یورونیوز با پخش گزارشی تاکید کرد که اتحاد صنفی دانشجویان و کارگران سدی بر سر راه اصلاحات اقتصادی مدنظر دولت است. اصلاحاتی که به گفته گزارشگر یورونیوز «نولیبرالی» است و تنها موجب اتحاد اقشار مختلف جامعه شده است.

اصلاحات مدنظر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور ابتدا در تغییرات قانون کار اعمال شد. حالا در قانون جدید کار فرانسه؛ کارفرمایان دست بازتری در حذف برخی از آیتم‌های رفاهی کارگران از قراردادهای کار دارند. سن بازنشستگی افزایش یافته و شوراهای صنفی که در درون واحد‌ها مستقر هستند محدودیت‌های بیشتری برای فعالیت دارند.

اما دست گذاشتن دولت روی خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی بیش از همه این موارد موجب بالا گرفتن نارضایتی کارگران و کارمندان شده است. نارضایتی‌های که به اعتصابات گسترده در خیابان‌های پاریس انجامیده است.

یورونیوز، شرکت پست و شرکت راه‌آهن را ازجمله این شرکت‌ها معرفی کرده است که در ماه‌های گذشته خصوصی شده‌اند. سندیکای کارگری (س. ژ. ت) از اعتصابات آن‌ها اعلام حمایت کرده و از پرستاران و پرسنل شرکت‌های هواپیمایی و... هم خواسته است با فراخوان‌های بعدی همچنان در خیابان‌ها حاضر شوند و دست از کار بکشند.

دانشجویان نیز که از سیاست‌های وزارت علوم دولت فرانسه ناراضی هستند چندی است که به اعتصابات سراسری پیوسته‌اند. ماه می‌ ریاست جمهوری ماکرون یک ساله می‌شود. در این مدت فرانسه متحدانه مقابل وی ایستاده است. گزارشگر یورونیوز در پایان می‌گوید: انتظار می‌رود که اعتصابات گسترده ماه می‌۱۹۶۸ باردیگر تکرار شود، چراکه دولت تاکنون تنها با نیروهای ضدشورش به استقبال معترضان رفته است و درهای گفت‌و‌گو را با یک مشت آهنین بسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز