خبرگزاری کار ایران

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی:

کارآفرینی و اشتغالزایی برای جوانان در گرو امکانات شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۷۸۳

وزیر کار گفت: ایجاد کارآفرینی اجتماعی و اشتغالزایی برای جوانان با کمک زیرساخت‌های شهرداری و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد امکان پذیر است.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در کارگروه مشترک میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، گفت: ایجاد کارآفرینی اجتماعی و اشتغالزایی برای جوانان با کمک زیرساخت های شهرداری و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد امکان پذیر است.

وی افزود: تشکیل این کارگروه که برای اولین بار انجام می‌شود، راهکاری موثر برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، توانمندسازی و کارآفرینی و قابل ارتقاء دانست.

وزیر کار با بیان اینکه با ایجاد ارتباط مناسب و تعامل و بهره مندی از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و عمومی جهت هم افزایی توان خدماتی، می‌توان شاهد کاهش آسیب اجتماعی در جامعه و ارتقای توانمندی‌های سازمان متولی آن در شهرداری تهران بود، افزود: امیدواریم تا همگام با شهرداری تهران بتوان شرایط خاصی را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شهر تهران به عنوان یک پایلوت بزرگ به انجام برسانیم.

ربیعی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های همکار و زیرساخت‌های شهرداری تهران می‌تواند سبب ایجاد کارآفرینی اجتماعی و افزایش مشارکت در موضوع توانمندسازی مددجویان و اقشار در معرض آسیب شود.

وی با بیان اینکه دولت برنامه‌های گسترده‌ای برای اشتغال جوانان دارد، و از هیچ تلاشی برای حل مسائل کشور فروگذاری نخواهد کرد، گفت: قطعاً بدون هماهنگی دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی و به ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد، نمی‌توان به حرکت خود ادامه داد، بنابراین باید راهکار مناسبی را برای حل مسائل بیاندیشم که شهرداری تهران را به واسطه ظرفیت‌ها و دانش موجود در این بین بازوی خوبی برای حل چنین مسائلی می‌دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز