خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

سال گذشته معادل نصف درآمد نفتی کشور مستمری پرداخت کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۵۲۳

سیدتقی نوربخش گفت: سال گذشته ٥٢ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت کردیم که معادل نصف درآمد نفتی کشور است.

به گزارش ایلنا، سیدتقی نوربخش (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) در جلسه با روسای کانون‌های استانی شورای اسلامی کار که معاونان بیمه، درمان، امور استان‌ها و فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز حضور داشتند، با بیان اینکه جلسات با شرکای اجتماعی همواره موجب خیر و برکت برای این سازمان است، گفت: انتقال خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها به ارائه خدمات به شیوه بهینه به ما کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر از جمله سازمان تامین اجتماعی پوشش ریسک‌ها در زندگی افراد را برعهده دارند، افزود: ریسک‌هایی مانند پیری و بیماری است که به خدمات مستمری و درمان نیاز می‌شود. ریسک‌هایی که به علت شرایط و بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای افراد پیش می‌آید نیز بر فعالیت سازمان‌های بیمه گر تاثیرگذار است.

 نوربخش با بیان اینکه مشکلات اجتماعی و اقتصادی بر منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی تاثیرگذار است، گفت: با تضعیف کسب و کار، درآمد سازمان‌های بیمه‌ای کاهش و هزینه‌های آن‌ها افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در سال گذشته ٧۴ هزار میلیارد تومان که معادل دوسوم درآمد نفتی کشور است بدون اتکا به نفت و مالیات در این سازمان تجهیز شد، تصریح کرد: تامین این حجم منابع، کار بزرگی است و متخصصان کشور به این امر صحه می‌گذارند.

وی افزود: در سال گذشته ١٨ هزار میلیارد تومان در بخش درمان و ۴ هزار میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه مدت هزینه شد. در اسفند سال گذشته هم بیش از ١١ هزار میلیارد تومان پرداختی داشتیم.

وی گفت: عمده‌ترین راه تامین منابع سازمان تامین اجتماعی وصول حق بیمه است و این سازمان متکی بر همدلی و پشتیبانی شرکای اجتماعی که کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان هستند، است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: این سازمان ماهیانه ۵٢٠٠میلیارد تومان درآمد حق بیمه در سال گذشته داشته است.

 نوربخش به بخش درمان سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: مراکز و خدمات درمانی ملکی این سازمان در کشور در ۵ سال گذشته توسعه خوبی داشته‌اند به طوری که در برخی استان‌ها معادل تاریخ این سازمان، مرکز درمانی در آن‌ها احداث شده است.

وی، ارتقا هتلینگ، افتتاح بیمارستان‌های تامین اجتماعی در شهرهای آبادان، بیرجند، ایلام و زابل، حذف دفترچه در مراکز ملکی، تجهیزناوگان آمبولانس و دستگاههای تصویربرداری، خدمات الکترونیکی و ورود مفاهیم تامین اجتماعی به کتب درسی را از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در سال‌های اخیر برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز