خبرگزاری کار ایران

کارخانه شیر وارنادر آستانه تعطیلی/۲۰۰ کارگر بلاتکلیف شدند

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۲۷۵

کارخانه «شیر وارنا» واقع در شهرستان ورامین به دلیل مشکلات مالی در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در کارخانه شیر وارنا اعلام کردند: بیش از ۲۰۰ کارگر شاغل در این کارخانه بعد از پایان تعطیلات نوروزی وضعیت مشخصی ندارند و از کار بیکار شده‌اند.

آن‌ها ضمن اشاره به وضعیت بحرانی کارخانه اظهار کردند: کارخانه «شیر وارنا» واقع در شهرستان ورامین به دلیل مالی دچار مشکل شده و در آستانه تعطیلی قرار دارد.

به گفته آن‌ها، کارخانه شیر وارنا پیش از این حدود ۴۰۰ کارگر داشت که حدود ۲۰۰ نفر سال پیش به بهانه کاهش هزینه‌ای جاری از کار بیکار شده‌اند.

آن‌ها با بیان اینکه کارگران این کارخانه روز چهارشنبه هفته گذشته برای پیگیری وضعیت اشتغال و مطالبات معوقه خود مقابل ورودی کارخانه تجمع کرده بودند، افزودند: جدا از نداشتن امنیت شغلی کارگران این کارخانه بین سه تا چهار ماه مطالبات مزدی طلبکارند.

آن‌ها با تاکید بر لزوم تامین امنیت شغلی کارگران این واحد تولیدی از سوی دولت، می‌گویند: کارگران این کارخانه انتظار دارند با حمایت دولت به کارشان بازگردند.

به گفته آن‌ها، نگرانی‌هایی که کارگران به واسطه دریافت نکردن مطالبات معوقه خود متحمل شده‌اند هم‌اکنون با تصمیم کارفرما برای تعطیلی کارخانه، دوچندان شده است.

 حیدر مظاهری (دبیر خانه کارگر شهرستان ورامین) با تایید خبر تعدیل تعدادی از کارگران کارخانه «وارنا» به ایلنا گفت: در حال حاضر فعالیت تولیدی این واحد متوقف شده و کارگران ان با چندین ماه مزد معوقه بلاتکلیف شده‌اند.

او با بیان اینکه این کارخانه در گذشته حدود ۴۰۰ کارگر داشت و هم‌اکنون تعداد کارگران آن به نیم کاهش یافته است، افزود: عده‌ای از کارگران تعدیل شده‌ای این کارخانه هم اکنون از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

طبق اظهارات مظاهری، عمده‌ترین مشکل این واحد تولیدی انباشت بدهی‌های مالی کارخانه به چند نهاد دولتی و خصوصی همانند اداره تامین اجتماعی، چندین بانک و همچنین اداره دارایی است.

به گفته وی، مسئولان شهرستانی در راستای نجات این واحد بحران‌زده قصد دارند این کارخانه تولیدکننده محصولات لبنی را به یک بخش خصوصی مرتبط واگذار کنند.

کارخانه شیر وارنادر آستانه تعطیلی/۲۰۰ کارگر بلاتکلیف شدند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز