خبرگزاری کار ایران

نمایندگان مجلس پشتیبان و حامی بازنشستگان هستند

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۳۰۴

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برای پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی در کشور نیازمند تدوین و اجرای یک بسته جامع با حمایت دولت و رضایت بازنشستگان هستیم.

به گزارش ایلنا، جمشید تقی‌زاده در نشست مشترک با معاون فنی، مدیران کل فنی و درآمد و هزینه صندوق بازنشستگی کشوری که با حضور سیدمهدی فرشادان (نماینده مردم سنندج و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات) و عباس گودرزی (نماینده مردم ممسنی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی) برگزار شد، اظهار داشت: باید در کنار اجرای طرح افزایش پلکانی، اصلاحات پارامتریک، سیستمی و ساختاری نیز به سرعت و با جدیت دنبال شود و بررسی دقیق و علمی کنیم که چگونه و با چه ابزاری می‌توان اتکای صندوق‌ها به دولت را کاهش داد.

تقی‌زاده تاکید کرد: هزینه‌های درمانی از زمان تولد تا ۶۰ سالگی تنها یک چهارم هزینه‌های درمانی پس از ۶۰ سالگی است و این به آن معنا است، که در این دوران با هزینه‌ها و مشکلات متعدد در حوزه درمان و سلامت این عزیزان مواجه هستیم که باید چاره اندیشی شود و هزینه‌های دوران بازنشستگی در این زمینه‌ها کاهش یابد.

وی از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا نسبت به تشکیل و فعالیت کارگروه بازنشستگی در مجلس اقدام کنند و افزود: من معتقدم که صندوق‌های بازنشستگی یک بحران برای کشور نیستند بلکه یک مساله هستند و مساله قابل حل است. برای پایداری صندوق‌ها باید به دنبال یک بسته جامع در کشور باشیم و اینکه این صندوق‌ها نیازمند چه تغییراتی هستند، باید کارکردهای حمایتی و بیمه‌ای صندوق‌ها مشخص شود و با در نظر گرفتن بسیاری از موارد این بسته جامع تدوین شود.

تقی‌زاده با بیان اینکه باید نقش بازنشستگی در کشورهای دیگر مورد بررسی قرار گیرد و کارکرد‌ها و نقش‌های موثر مورد نظر صندوق‌های بازنشستگی بومی سازی شود، گفت: نقطه عطف در طراحی و اجرای بسته جامع برای صندوق‌ها، حمایت دولت و ابراز رضایت بازنشستگان و به ویژه استفاده از تیم‌های کار‌شناسی و مشاوره از خود بازنشستگان و نمایندگان مردم در اتاق فکری به همین منظور است.

محمدعلی ابراهیم‌زاده، معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این نشست، گفت: اتفاقی که در این دوران افتاده تغییر غیر قابل کنترل حقوق شاغلان طی سال‌های مختلف است و این امر سبب نارضایتی‌هایی شده که نمونه آن تفاوت پرداخت حقوق بازنشستگان و شاغلان است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین انجام شده است، گفت: در سال‌های اخیر اگر تغییر محسوسی در افزایش حقوق بازنشستگان و کاهش تبعیض در پرداخت مشاهده نمی‌شود، بیشتر به دلیل افزایش‌هایی است که شاغلین از آن برخوردار شده‌اند و دلیلش هم عدم کنترل حقوق شاغلین است که باید اصلاحات ساختاری، سیستمی و پارامتریک در این حوزه صورت پذیرد. کارکرد صندوق باید بیمه‌ای و براساس محاسبات اکچوئری باشد و کارکرد حمایتی آن به تنهایی کافی نیست.

عباس گودرزی، نماینده مردم ممسنی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در این نشست عنوان کرد: حوزه فنی صندوق حلال مشکلات و مسائل مربوط به بخش بازنشستگی و تعیین حقوق بازنشستگان و کارساز جهت رفع مشکلات است. بازنشستگان از ما انتظار دارند پیرامون معیشت و درمان، خدمات خوبی ارائه شود که ما نیز باید حمایت کنیم؛ چراکه دنیا در دوران بازنشستگی به سمت و سوی حمایت بیشتر می‌رود.

وی افزود: بخش دیگری از دغدغه‌های مهم بازنشستگان، فرهنگی است که باید در این حوزه فعالیت‌ها و طرح‌هایی اجرا شود که وضعیت و شرایط این عزیزان بهبود یابد و این بهبود شرایط قابل لمس باشد.

سید مهدی فرشادان نیز در ادامه این نشست، اظهار داشت: بازنشستگان تمام عمر خود را صرف آبادانی کشور کردند و حال انتظار دارند خدمات خوبی دریافت کنند و ما باید با تلاش فراوان در این زمینه گام برداریم.

فرشادان با تاکید بر اینکه درد دل بازنشستگان زیاد است و باید به آن‌ها توجه ویژه کرد، گفت: ما در مجلس پشتیبان بازنشستگان و صندوق بازنشستگی کشوری هستیم. اگر یک پیشنهاد مشخص با قابلیت اجرا برای خلق سرمایه‌های جدید ارائه شود، ما در کمیسیون‌های برنامه و بودجه آمادگی کمک داریم و مجموعه مجلس نیز بر کمک به بازنشستگان تاکید دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز