خبرگزاری کار ایران

کارگران «روس‌آل» تهدید کردند:

اگر شرکت تعدیل نیرو کند، قیام می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۳۰۹

تحریم‌های آمریکا علیه یکی از غول‌های صنعت آلومینیوم بر زندگی کارگران این شرکت تاثیر بسیاری خواهد داشت. کارگران نگران هستند که در اثر این تحریم‌ها کار خود را از دست بدهند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کارگران یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های آلومینیوم در روسیه می‌گویند که چنانچه مسکو از تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه شرکت «روس‌آل» غول این صنعت، بر زندگی آن‌ها نکاهد، شهر سیبریایی آن‌ها نابود خواهد شد؛ مخصمه‌ای که بر عملیات گسترده این شرکت سایه انداخته است. 

ساکنان «سایانوگوروسک» یکی از چندین شهری که زیر نظر روس‌آل قرار دارد، باید اجاره آپارتمان‌هایی را بدهند که در زمان حکمرانی شوروی سابق در این سرزمین لم‌یرزع ساخته شده بود. اگر شرکت در اثر تحریم‌ها مشتریان خود را از دست بدهد و نیروهای خود را کاهش دهد، چندان راه چاره‌ای برای‌  این مردم باقی نمی‌ماند. 

«ایوژنی ایوانوف»، که تا چند وقت پیش در کارخانه سایانوگوروسک سرکارگر بود، گفت: «زندگی در تمام این شهر وابسته به روس‌آل است».

آسفالت پرچاله‌وچوله سایانوگوروسک زمستان‌های سختی را به یاد می‌آورد که ۶۰ هزار شهروند این شهر، در کنار کوهستان‌های آبی‌رنگی که تا افق کشیده شده است، تابش آورده‌اند. 

ایوانوف، در یکی از معدود کافه‌های شهر، گفت: « به نظر من، اگر بلایی بر سر این کارخانه بیاید شهر خواهد خشکید».

او اضافه کرد که حتی شرکتی خصوصی که در حال حاضر در آن مشغول به کار است نیز وابسته به روس‌آل است. 

واشنگتن شرکت روسال و «اولگ دریپاسکا»، سهام‌دار میلیاردر و عمده آن را در فهرست سیاه تحریم‌های خود قرار داده است. آمریکا این اقدام را در راستای احتمال دست داشتن این شرکت در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری این کشور و دیگر «فعالیت‌های خصمانه» روسال انجام داده است. کرملین اعلام کرده که در حال بررسی راه‌های گوناگونی است که پس از تحریم به روس‌آل کمک کند. 

یکی از کارگران که شش سال است در روسال کار می‌کند، گفت که حکومت باید قدم پیش بگذارد تا «مردم وحشت نکنند.»

او که به‌خاطر ترس از اخراج شدن نخواست نامش فاش شود، گفت: «بسیاری از مردم از حکومت ناراضی‌ هستند، همینطور از پوتین. اگر شرکت نیروهای خود را تعدیل کند، مردم قیام خواهند کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز