خبرگزاری کار ایران

مشت آهنین تاچر روی میز فرانسوی‌ها/کارگران مقابل دولت قد علم کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۴۰۹

آیا مکرون، تاچر فرانسوی‌ها می‌شود؟ این عنوان گزارشی است که هفته نامه آمریکایی the week در مقایسه سیاست‌های مشت آهنین نخست وزیر سابق بریتانیا و رئیس جمهوری فرانسه منتشر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از هفته نامه the week چاپ آمریکا، به نظر می‌رسد که امانوئل مکرون در برخورد با کارگران همان راهی را می‌رود که مارگارت تاچر رفته است. کارگران فرانسوی به رهبری سندیکای کارگری (س.ژ.ت) این روزها هر دو هفته یک‌بار دست به برگزاری اعتصابات گسترده می‌زنند؛ چراکه  دولت سیاست‌های خصوصی‌سازی صنایع دولتی را با قوت بیشتری دنبال می‌کند.

گزارش‌نویس این مطلب؛ با اشاره به اعتراض کارگران معادن شمال بریتانیا در آغازِ روی کار آمدن تاچر یادآوری کرده است که روی کار آمدن مکرون هم همان روزها را جلوی چشم می‌آورد: «رئیس جمهوری جدید فرانسه از همان ابتدا با توپ پر آمد.»

اعتصاب کارکنان شبکه حمل نقل ریلی فرانسه (SNCF) که ۱۵۰ هزار کارگر در سراسر فرانسه دارد، برای مکرون دردسرساز شده است با این حال وی به صورت کامل از خصوصی‌سازی این شرکت و تغییر قراردادهای کار آنها حمایت کرده است.

افزایش خودکار دستمزد یکی از بندهای قرارداد کارکنان شبکه حمل نقل ریلی فرانسه بود که حالا دیگر اثری از آن به چشم نمی‌خورد. اما آنچه که سندیکاهای کارگری فرانسه بر آن اصرار دارند، عقب‌نشینی دولت است یعنی همان اتفاقی که زمان ریاست جمهوری ژاک شیراک اتفاق افتاد.

آن زمان شیراک مذاکره با رهبران سندیکایی را پذیرفت اما حالا کوچکترین نشانی در رئیس جمهوری برای مذاکره به چشم نمی‌خورد. از نظر این هفته‌نامه یک دنده بودن مکرون به رادیکال شدن جنبش‌های کارگری این کشور می‌انجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز