خبرگزاری کار ایران

سه ماه مزد و عیدی کارگران «سیمان سفید بنوید نائین » به تاخیر افتاده است

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۴۱۹

کارگران شاغل در کارخانه «سیمان سفید بنوید نائین» در استان اصفهان مدعی هستند سه ماه دستمزد و عیدی سال ۹۶ خود را از کارفرما طلبکارند.

به گزارش ایلنا، کارگران شاغل در کارخانه «سیمان سفید بنوید نائین» در استان اصفهان مدعی هستند سه ماه دستمزد و عیدی سال ۹۶  خود را از کارفرما طلبکارند.

این کارگران درباره طلب وصول نشده خود گفتند: مطالبات مزدی ما مربوط به سه ماه طلب مزدی ماه‌های بهمن، اسفند سال گذشته و فروردین سال جاری می‌شود. همچنین کارفرما به دلیل کمبود نقدینگی عیدی پایان سال ۹۶ را پرداخت نکرده است.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه سیمان سفید بنوید با یادآوری اینکه این واحد در زمینه تولید و فروش محصولات خود هیچ مشکلی ندارد، افزود: آخرین دستمزدی که دریافت کرده‌ایم مربوط به دستمزد دی ماه سال ۹۶ می‌شود که کارفرما اخیرا آن را به حساب کارگران واریز کرده است.

وی با بیان اینکه هرکدام از ما به‌صورت میانگین ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار داریم، گفت: در نتیجه وضعیت پیش آمده ممکن است امنیت شغلی خود را از دست بدهیم.

این کارگر در خاتمه می‌گوید: با اینکه کارفرمای سیمان سفید بنوید بار‌ها وعده پرداخت مطالبات معوقه مان را داده است اما هنوز مشکل باقی است.

 مطالبات کارگران سیمان بنوید  به هفت ماه می‌رسید

در این زمینه عباسعلی پوربافرانی (نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خورو بیابانک) ضمن تاکید بر پرداخت سریع و به موقع کارگران سیمان سفید بنوید نایین گفت: در خصوص مشکلات این واحد تولیدی دست‌کم ۱۰ جلسه با برخی مسئولان شهرستان برگزار کرده‌ایم و در حال حاضر روند کار در این کارخانه به نسبت قبل بهتر شده است.

به گفته وی؛ پیش از این مطالبات مزدی کارگران سیمان سفید بنوید نایین به هفت ماه می‌رسید اما در حال حاضر بخشی از این مطالبات پرداخت شده است.

این نماینده با بیان اینکه کارگران، این کارخانه در زمینه بیمه تامین اجتماعی مشکلات زیادی دارند در ادامه گفت: کارفرمایان حق به تاخیر انداختن مطالبات مزدی وبیمه‌ای کارگران را ندارند چراکه هم دین وهم قانون بر پرداخت به موقع دستمزد کارگران تاکید کرده‌است.

طبق اظهارات این نماینده مجلس، دغدغه اول هرکارگر حقوق و دستمزد است کارخانه‌ای که با این حجم تولید می‌کند و زیان ده هم نیست چرادربحث پرداخت معوقات و مطالبات کارگری تعلل کرده است.

قرار داد کارگران سیمان بنوید نایین یک ماهه است

همچنین رضا عقدایی (معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان) گفت: به طور کل کارخانه‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و دیرکرد در پرداخت حقوق و مطالبات کارگران از دغدغه‌های صنایع کشور است.

وی درباره مطالبات کارگران سیمان سفید بنوید نایین نیز گفته است: با وجود اینکه محصول تولیدی کارخانه سیمان سفید بنوید ذخیره‌سازی نمی‌شود و بلافاصله وارد بازار می‌گردد انتظار داریم مطالبات کارگران به موقع پرداخت شود چراکه پرداخت نکردن دستمزد کارگران سرآغاز آسیب‌های اجتماعی در جامعه و باعث می‌شود باالاجبار از راه دیگر این مشکل را حل کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به یک ماهه بودن قراردادکارگران این کارخانه تاکید کرد: کارگری که بیشترین عمر خود را در کارخانه گذرانده نیاز به آزمودن ندارد و بایستی قرارداد یک ساله داشته باشد.

عقدایی در پایان با بیان اینکه نیروی‌های کارگری کویر از ظرفیت‌های خوب اصفهان هستند، خاطرنشان کرد: اگر به پرداخت حقوق، بیمه و همچنین امنیت شغلی کارگر اقدام شود کارگر نیز با جان و مشقت بیشتری کار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز