خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر استان همان:

نداشتن امنیت شغلی از دغدغه‌های کارگران است/۱۴سال منتظر مجوز راهپیمایی هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۴۵۱

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، خواستار توجه بیشتر به حل مشکلات صنفی جامعه کارگری استان شد.

به گزارش ایلنا، چنگیز اصلانی (دبیر اجرای خانه کارگر استان همدان) بیان کرد: کارگران بازوان توانای دولت در چرخه اقتصاد هستند و توجه به تشکل‌های کارگری می‌تواند دغدغه این گروه را کمتر کند.

اصلانی با بیان اینکه مسئولان باید در عمل بیشتر به فکر کارگران باشند، گفت: آیا غیر از این است که این قشر از اول انقلاب تا الان در کنار رهبری و آرمان‌های نظام وانقلاب بودند و در ادامه خواهند بود.

اصلانی تصریح کرد: هنوز کارگران دغدغه معیشتی، امنیت شغلی دارند و وضعیت طبقه ‌کارگر در حال حاضر اصلا مطلوب نیست علی‌رغم گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید بگوییم که کارگران اوضاع مناسبی ندارند.

وی گفت: اگر دستمزد‌ها به‌‌‌‌‌‌‌‌صورت واقعی افزایش یابد، کیفیت زندگی کارگران بالا می‌رود و به افزایش انگیزه نیروی انسانی منجر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، افزود: به‌رغم افزایش دستمزد، باید پذیرفت دستمزد کارگران در ایران بسیار پایین‌تر از استانداردهای جهانی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان بیان کرد: کارگران به دلیل اینکه بین مزد واقعی که دریافت می‌کنند با خط فقر، تورم و سبد معیشت فاصله زیادی دارد، وضعیتشان هر روز بد‌تر از دیروز می‌شودو افزود: قشر کم‌توقع کارگر با شرایط تورمی و رکودی که بر جامعه حاکم است هر روز بیشتر از پیش زیر خط فقر شانه خم می‌کند.

اصلانی گفت: راهپیمایی روز جهانی کارگر تریبون بیان مشکلات صنفی است و در این روز کارگران و بازنشستگان صدای مظلومیت خود را به گوش مسئولان می‌رسانند.

وی با بیان اینکه برای راهپیمایی در روز کارگر درخواست صدور مجوز داده‌ایم، در ادامه اظهار داشت: در صورتی که بعد از ۱۴ سال این مجوز به کارگران استان داده شود با حضوری پررنگ راهپیمایی می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: مخارج بازنشستگان در این دوره بسیار سنگین است و اگر مستمری بازنشستگی آن‌ها با تاخیر پرداخت شود با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

اصلانی تاکید کردبخشی از مشکلات امروز جامعه کارگری ناشی از سیاست‌های غلط مدیران گذشته است که امروز باید با عزم جدی برای رفع تنگنا‌ها اقدام کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: افزایش قدرت خرید کارگران پشتوانه خرید کالای ایرانی است وافزود: در‌‌نهایت اگر کالای ایرانی را می‌خواهیم، باید قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در دولت‌های گذشته به سازمان تامین اجتماعی بسیار کم‌لطفی شد و اکنون مضاعف کم‌لطفی می‌شود، گفت: سرمایه تامین اجتماعی متعلق به کسانی است که از ۱۵ سالگی مانند من و بیش از من حق بیمه پرداخت کرده‌اند و اکنون به جایی رسیده‌اند که بعد از ۳۵ سال آرامش داشته و دغدغه خاطر نداشته باشند.

اصلانی با اشاره به اینکه از سرمایه‌گذار گرفته تا نیروی کار همه باید امنیت شغلی داشته باشند، تصریح کرد: امینت شغلی در کشور برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد چراکه واردات بی‌رویه است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با اشاره به اینکه در کشور ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کارخانه‌های تولیدی، صنعتی، تولیدی وابسته صنعتی، خدماتی، فصلی و غیر فصلی کشاورزی شاغل هستند، بیان کرد: در کشور و استان همدان نیروی کارگر هیچ گونه امنیت شغلی ندارد.

وی تاکید کرد: اگر کارفرمایان می‌خواهند در بازار رقابتی موفق شوند و از این رو باید بپذیرند که تامین امنیت شغلی نیروی کار از زیربناهای حمایت از کالای ایرانی است.

اصلانی تاکید کرد بزرگ‌ترین مشکل تولید بحث قاچاق کالا است که باید جلوی این کار گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز