خبرگزاری کار ایران

تاکید بر بازنشسته محوری در تمامی ارکان صندوق بازنشستگی کشوری

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۵۱۸

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بهبود حقوق و معیشت بازنشستگان تحت پوشش، بیمه و درمان و همچنین ارتقای خدمات رفاهی، گردشگری و اجتماعی سه محور اصلی برنامه های صندوق بازنشستگی کشوری است و به همین منظور «بازنشسته محوری» را در همه ارکان و امور صندوق و مجموعه های تابعه از خدماتی و رفاهی تا اقتصادی و سرمایه گذاری سرلوحه قرار داده ایم؛ چراکه جامعه بازنشستگی یکی از رکن های اساسی اجتماع و خانواده در کشور محسوب می شوند.

به گزارش ایلنا، جمشید تقی زاده در جمع بازنشستگان کشوری افزود: دغدغه های پیش روی صندوق بازنشستگی کشوری در وهله نخست، بهبود معیشت بازنشستگان عزیز است و از این رو باید نتیجه این تلاش ها در سفره کوچک بازنشستگان دیده شود. این صندوق متعلق به بازنشستگان بوده و ما مسوولان تنها کارگزار شما بازنشستگان فرهیخته هستیم.

تقی زاده تصریح کرد: اجرای صحیح و بی قید و شرط قانون خدمات کشوری از سال ۱۳۸۶ تاکنون مورد انتظار اکثر بازنشستگان عزیز کشوری است. انتظاری که طی سال های مختلف به یک دغدغه تبدیل شده است.

وی افزود: قطعا برابری و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان یکی از خواسته های اولیه است که دولت تدبیر و امید و وزیر سختکوش تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره بر نزدیک شدن حقوق و معیشت آحاد جامعه از جمله بازنشستگان و ریشه کنی فقر همت گمارده و بر آن تاکید کرده اند، اما نتیجه همه این تلاش ها و اجرای طرح ها و تخصیص اعتبارات مختلف نتوانسته است تغییر محسوسی در معیشت شما عزیزان ایجاد کند.

وی تاکید کرد: تلاش همه ما در مجلس و دولت ضمن تاکید بر اجرای قانون، ایجاد بستر و فضای مناسب گفت و گو و چانه زنی برای افزایش محسوس اعتبارات در حوزه بازنشستگی و اجرای فرمول های تعیین حقوق برای اجرای بیشترین عدالت ممکن در حد بضاعت و توان بودجه ای است.

تقی زاده با بیان اینکه یکی دیگر از مهم ترین خواسته ها و نیازهای شما بازنشستگان سلامت و تامین هزینه های درمانی است، گفت: در سال های مختلف تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته و با وجودمنع مجلس برای پرداخت بخش مهمی از این هزینه ها، صندوق این بار سنگین را به واسطه فعالیت های اقتصادی و درآمدهای حاصل از این حوزه تامین و بخش دیگر را از شما عزیزان بازنشسته دریافت و نسبت به ارائه خدمات بیمه مکمل درمان اقدام کرده است. اما این خدمت موجب رضایت خاطر بازنشستگان نبوده است، بنابراین، توجه به حوزه درمان و به کارگیری روش ها و شکل هایی از بیمه درمان که به این دغدغه پایان دهد، مورد توجه ما قرار دارد و یکی از اولویت های برنامه ای ما خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان داشت: در بحث گردشگری و سفرهای بازنشستگان تحت پوشش خدماتی در حال حاضر در حال ارائه شدن است که تلاش و برنامه ما بهبود و ارتقای خدمات سفر و سهولت برای استفاده از تسهیلات مربوطه است تا حداقل هر بازنشسته بتواند بدون دغدغه و با آسودگی خیال در کنار همسر یا خانواده از این موقعیت استفاده کند. ضعف های موجود باید برطرف شده و بر قوت کار به ویژه براساس نظر و خواست بازنشستگان باید تاکید شود. برنامه های جدید و خوبی در این حوزه در حال شکل گیری است که پس از مشخص شدن و تعیین تکلیف آن به سمع و نظر ذی نفعان صندوق بازنشستگی کشوری خواهد رسید.

تقی زاده اظهار داشت: از روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و همه مجموعه های تحت پوشش به جد خواسته ام تا ضمن شنیدن صدا و خواست ذی نفعان، صدای بازنشستگان عزیز باشند و از فضای رسانه ای در داخل صندوق و در سطح کشور برای انعکاس مشکلات و خواسته های شما بزرگواران استفاده حرفه ای و کاملی کنند. اصولا شرط وجودی صندوق، بازنشستگان است و این صندوق باید نهادی رسا و پاسخگو برای بازنشستگان باشد.

وی با بیان اینکه در بخش اقتصادی صندوق در هلدینگ ها و شرکت های زیرمجموعه تغییراتی ایجاد شده است تا نتایج مطلوبی برای بازنشستگان و خانواده آنان داشته باشد، ادامه داد: بانک اطلاعاتی بازنشستگان را تهیه می کنیم تا از فرزندان متخصص بازنشستگان در شرکت ها که دارایی بازنشستگان محسوب می شود، مشغول به کار شوند.

تقی زاده گفت: باشگاه های فرهنگی، آموزشی و ورزشی با همکاری شرکت های صندوق در استان ها ایجاد می کنیم تا بازنشستگان و خانواده هایشان از خدمات رفاهی بیشتری برخوردار شوند.

بازنشستگان حاضر در این نشست نیز در سخنانی خواستار اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان سازی حقوق، بهبود خدمات بیمه تکمیلی درمان، تبدیل نام صندوق به سازمان، توجه به ارتقای خدمات تورهای سیاحتی و زیارتی و کاهش هزینه های سفر بازنشستگان، تغییر عنوان بازنشسته و تلاش بیشتر در جهت افزایش نقش فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان در جامعه و مشارکت آن ها در سیاست گذاری ها و فعالیت های مرتبط با حوزه بازنشستگی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز