خبرگزاری کار ایران

اعمال فشار بر نمایندگان کارگران فضای سبز شهرداری امیدیه

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۷۲۱

به نقل از کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری امیدیه در استان خوزستان گفته می‌شود که یکی از همکاران آن‌ها که در حال حاضر حدود ۲۶۰ کارگر را در این واحد نمایندگی می‌کند، از سوی کارفرما محدود شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  کارگران فضای سبز شهرداری امیدیه از محدودیت فعالیت نماینده صنفی خود که از ۲۲ آبان ماه سال ۹۶ شکل گرفته است، خبر دادند و گفتند: از ابتدای دی ماه سال گذشته همزمان با تغییر پیمانکار، فشار کارفرما برای منصرف کردن نماینده صنفی‌مان برای پیگیری مطالبات قانونی که در یک دوره انتخابات با نظارت اداره کار انتخاب شده‌اند، بیشتر شده است.

آن‌ها با بیان اینکه ماهیت نهادهای صنفی کارگری واقعی و اصیل پیگیری حقوق قانونی همه افرادی است که در کسوت کارگر مشغول کارند، در ادامه گفتند: پیش از این، این نماینده برای مدت سه تا چهار روز از سوی کارفرما از کار معلق شد که با حمایت اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان امیدیه به کارش بازگشت.

کارگران خدمات و فضای سبز شهرداری امیدیه با بیان اینکه اخراج با تهدید نهادهای کارگری اقدامی غیرقانونی ازسوی کارفرما است و باید مسئولان مرتبط به این موضوع رسیدگی کنند، افزودند: در حال حاضر فشار به نماینده صنفی‌مان بیشتر شده تا جایی که با جابجایی محل کار او فرصت انجام فعالیت نمایندگی از وی گرفته شده است.

به گفته این کارگران، این اقدام کارفرما به دنبال پیگیری اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و مطالبات مزدی سال جاری و سالهای گذشته (۹۲ و ۹۳) انجام شده است.

آن‌ها افزودند: از دید کارفرما، نماینده صنفی‌مان با پیگیری مصرانه خود در روند فعالیت شرکت اختلال ایجاد کرده است. بدین ترتیب سعی در محدود کردن فعالیت وی کرده‌اند.

کارگران شهرداری امیدیه در ادامه تشریح کردند که عدم تمدید یا فسخ زودهنگام قراردادهای کار ساده‌ترین شیوه‌ای است که کارفرماها می‌توانند با استفاده از آن تمایلات نماینده‌های صنفی کارگران موقت و پیمانی را در داخل محیط کار محدود کند.

آن‌ها افزودند: به موازات این محدودیت‌های درون کارگاهی، کارفرمای شرکت پیمانکاری در حال حاضر قرارداد همه کارگران را در سال جدید بدون درج پایه سنواتی و طرح طبقه‌بندی مشاغل به‌صورت یکطرفه تنظیم کرده است و کارگران به سبب نداشتن امنیت شغلی چاره‌ای جز امضای آن ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز