خبرگزاری کار ایران

آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار در مازندران کاهش یافته است/افزایش۶ درصدی مصدومان

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۷۵۰

روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران از کاهش آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار در این استان خبر داد وگفت:در عین حال آمار مصدومان حادثه کار استان به نسبت سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، علی عباسی (روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران) با اعلام این خبر گفته است: ۸۰نفر از فوتی‌های کارگر مرد و یک نفر زن بوده است.

به گفته وی، بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان، سال گذشته به ترتیب شهرستان بابل با ۱۶، ساری و قائمشهر هر کدام با ۸ فوتی بیشترین و شهرهای نکا و رامسر هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی گفت: بر اساس این گزارش در سال‌های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی که در سال گذشته ۳۷ مورد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و ۲۱ مورد نیز برق گرفتگی، ۱۸ مورد اصابت جسم سخت و ۵ مورد هم مربوط به سایر بوده است.

عباسی در ادامه گفت: بر اساس آمار مرداد با ۱۲، خرداد با ۱۱ فوتی به ترتیب بیشترین و اسفند با یک فوتی کمترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: بیشترین فوتی‌ها ۲۵ مورد باسنین بین ۳۱تا ۴۰ سال بودند و کمترین فوتی‌ها حدودا ۲۰سال با ۴ مورد به ثبت رسید ه است.

عباسی با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده ۶۶نفر متاهل و ما بقی مجرد بودند، افزود: از تعداد ۸۱ نفر فوت شدگان ناشی از حوادث کار ۷۳ نفر ایرانی و ما بقی ملیت غیر ایرانی (افغانی) داشتند.

عباسی در ادامه درباره افزایش ۶ درصدی مصدومیت حادثه کار افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان مازندران پارسال تعداد ۹۹۸ نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۹۴۶ نفر مرد و مابقی زن بودند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازآن ۶ درصد افزایش داشت.

وی گفت: بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز