خبرگزاری کار ایران

کارگران «پارس متال» در انتظار بازنشستگی پیش از موعد/کارفرما چهار درصد را نپرداخت

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۹۰۲

یازده نفر از کارگران پارس متال می‌گویند باوجود گذشت چند ماه از خاتمه فعالیت، هنوز تکلیف بازنشستگی‌مان مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یازده نفر از کارگرانِ شرکت پارس متال که سال گذشته با استناد به قانون بازنشستگی پیش از موعد، بازنشست شده و به تامین اجتماعی مراجعه کرده‌اند، هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

یکی از این کارگران به نمایندگی از همکارانش گفت: ما یازده نفر که مابین مرداد ماه و اسفند سال گذشته بازنشست شده‌ایم، هنوز تکلیف مستمری و شرایط بازنشستگی‌مان مشخص نیست چراکه کارفرما چهار درصد بازنشستگی پیش از موعد را به تامین اجتماعی نپرداخته‌است.

به گفته‌ی او تا زمانی که این چهار درصد پرداخت نشود، مستمری بازنشستگی برقرار نخواهد شد و از عیدی و مزایای مزدی نیز خبری نخواهد بود.

این کارگرِ به تازگی بازنشسته شده می‌گوید: دوندگی‌های بسیار کردیم ولی راه به جایی نبردیم؛ کارفرما می‌گوید «ندارم که بپردازم» لذا ما نیز بلاتکلیف مانده‌ایم.

او از مسئولان تامین اجتماعی می‌خواهد که راهی پیش پای او و همکارانش قرار دهند که از این مخمصه و سرگردانی نجات پیدا کنند.

طبق آیین نامه‌ی مشاغل سخت و زیان‌آور، کارفرما باید چهار درصد حق بیمه اضافی برای کارگرانی که می‌خواهند از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند، بپردازد که معمولاً همین مساله مشکل‌ساز می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز