خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر در حرم مطهر امام:

باید قدم‌های محکمی برای تضمین امنیت شغلی کارگران برداشته شود

کد خبر : ۶۱۶۱۸۱

علیرضا محجوب که به مناسبت آغاز هفته کارگر در حرم امام خمینی(ره) حضور یافته است، گفت: حمایت از کالای ایرانی به حمایت از کارگران می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی در آغاز هفته کارگر گفت: دغدغه ما همواره این بوده است که ایرانیان کالای ساخت خودشان را مصرف کنند. خرید کالای ایرانی به حمایت از کارگران می‌انجامد و این نکته‌ای بود که همواره امام به آن توجه داشت هرچند در دوران مبارزاتی ایشان در پیش از انقلاب کالاهای آمریکایی بازار را پرکرده بودند اما ایشان با عنایتی که به کارگران ایرانی داشتند، سفارش می‌کردند به خرید کالای ایرانی تولید را تقویت می‌کنند.

محجوب افزود: امروز مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری اجرای منویات امام را دنبال می‌کنند تا کارگر ایرانی به سبب مصرف کالاهای خارجی توسط مردم بیکار نشوند با این حال ما اعتقاد داریم که مردم قدر کالاهای ایرانی می‌دانند چراکه فرزندان خودشان در این کارخانه‌ها کار می‌کنند و مصرف کالای خارجی به زندگی فرزندانشان آسیب می‌زند و امنیت شغلی آنها را تهدید می‌کند.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه قراردادهای موقت کار آسیب‌های فراوانی به معیشت کارگران وارد ساخته است، گفت: باید قدم‌های محکمی برای تضمین امنیت شغلی کارگران برداشته شود البته کارهایی شده است و آقای ربیعی در وزارت کار برنامه‌های خود را دنبال می‌کند اما مایلم که بگویم امنیت شغلی کارگران امنیت شغلی همه ماست.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار حمایت از کالای ایرانی سرلوحه هفته کارگر است، گفت: امیدواریم با قدم‌هایی که وزارت تعاون، کار و کار ا جتماعی در حمایت از کالای ایرانی برمی‌دارد، حفظ فرصت‌های شغلی موجود را برای آنها تضمین می‌کند تا آینده معیشت آنها به خطر نیفتد. در پایان تاکید دارم که حمایت از کالای داخلی همه مطالبات کارگران را محقق می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز