خبرگزاری کار ایران

در حرم مطهر امام تاکید شد؛

حضورمان در راهپیمایی روز کارگر برای اعتراض به حق‌کشی‌هاست/اهداف اصل 44 قانون اساسی محقق نشده است

کد خبر : ۶۱۶۲۰۵

سیدتقی نوربخش در مراسم میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) به مناسبت آغاز هفته کارگر تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی در حمایت از کارفرمایان و کارگاه‌هایی که نیروی کار جدید در چارچوب برنامه‌های توسعه اشتغال دولت را به کار می‌گیرند، معافیت‌های بیمه‌ای در نظر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدتقی نوربخش (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) با بیان اینکه پنج میلیون و 200 هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: تلاش داریم تا با پرداخت تسهیلات کم بهره به مستمری‌بگیران کمک کنیم تا کالای ایرانی بخرند تا اینگونه از کارگران ایرانی حمایت کنیم. البته ما شرمنده آنها هستیم که نتوانستیم نیازهای واقعی آنها را برآورده کنیم اما به صورت کلی هر سال سطح مستمری را 110 درصد افزایش دادیم امسال برای حداقل بگیران افزایش 19.5 درصدی و برای سایر سطوح رقمی به مراتب بالاتر از نرخ تورم را در پرداخت مستمری در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تا به حال اندازه عمر این سازمان در شهرها و روستاها مراکز درمانی ساخته است همین حالا در تلاش هستیم که یک بیمارستان هزار تختخوابی را در نزدیکی حرم امام در سال 97 افتتاح کنیم. در سال 97 همچنین تمرکز خود را بر روی خدمات غیرحضوری گذاشته‌ایم تا بیمه شدگان احساسی به حضور در شعب تامین اجتماعی پیدا نکنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در حمایت از کارفرمایان و کارگاه‌هایی که نیروی کار جدید در چارچوب برنامه‌های توسعه اشتغال دولت به کار می‌گیرند معافیت‌های بیمه‌ای درنظر می‌گیرد، گفت: این کارگاه‌ها با شرایطی که ما درنظر گرفته‌ایم اگر نیروی کار جدید استخدام کنند از پرداخت حق بیمه به مدت دو سال معاف می‌شوند و بعدها کارگران بیشتری را به سبب صرفه‌جویی جذب کنند. ما همچنین با اختصاص یک بودجه 600 میلیارد تومانی قصد داریم که برای بیمه شدگان خود با اولویت مستمری بگیران مسکن اجتماعی تهیه کنیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در این مراسم گفت: ابتدا باید بگویم که ما با بخش خصوصی در حوزه اشتغالزایی مشکلی نداریم ما با بخش خصوصی ناکارآمد مشکل داریم. خصوصی‌سازی موجب شد تا رفاه کارگران و معیشت‌شان از حیز انتفاع ساقط شود لذا ما باید دست به تعریف بازخوانی خود در این بخش بزنیم اگر بازخوانی کنیم اشتغال مجدد افزایش اشتغال را شاهد خواهیم بود. اما اگر دست به این بازخوانی بزنیم باز هم تولیداتمان در دست نااهلان از دست می‌رود و اشتغال‌مان نابود می‌شود.

حسن صادقی گفت: تاکید دارم که اهداف اصل 44 قانون اساسی محقق نشده است. ما نباید بیش از این شاهد وضعیت اسف‌بار فعلی باشیم. کارگران ما سال‌ها است که از مطالبات معوقه شده خود سخن می‌گویند ما در روز جهانی کارگر وعده‌های امروز خود را باز هم پیگیری می‌کنیم. بالاخص بند ز تبصره 7 لایحه بودجه که جدایی بخش درمان تامین اجتماعی و واریز حق درمان بیمه‌شدگان را به خزانه‌داری دولت عملی می‌کند ما با اینها مخالفیم و حضورمان در راهپیمایی روز کارگر برای اعتراض به این حق‌کشی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز