خبرگزاری کار ایران

انتقال اجتماع کارگران فولاد قزوین به مقابل دادگستری/از قوه قضائیه استمداد می‌طلبیم

کد خبر : ۶۱۶۲۴۵

تعدادی از کارگران کارخانه فولاد قزوین پیش از ظهر امروز بعد از اجتماع مقابل ساختمان استانداری با مراجعه به دادگستری قزوین درخواست استمداد کردند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه فولاد قزوین با اعلام این خبر گفتند: حدود ۱۰۰ نفر از مجموع ۲۰۰ کارگر شاغل کارخانه «فولاد قزوین» صبح امروز پس از اجتماع مقابل ساختمان استانداری قزوین با مراجعه به دادگستری قزوین درخواست استمداد کردند.

از قرار معلوم حدود ۲۰۰ کارگر شاغل این کارخانه قبل از واگذاری شرکت فولاد قزوین به کارفرمای جدید، حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان طلبکار هستند که می‌گویند؛ کارفرما راضی به پرداخت این معوقات مزدی نمی‌شود. همچنین گفته می‌شود؛ کارفرما بابت معوقات مزدی از اسفند ماه به کارگران بدهکار است. مطالبات دیگری همانند حق بیمه، سختی کار و سنوات نیز به کارگران پرداخت نشده است.

کارگران این کارخانه می‌گویند: جدا از مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه، به دنبال تامین امنیت شغلی خود هستند.

به گفته آن‌ها، این کارخانه حدود شش ماه قبل از سوی مراجع قضایی به شرکت «راه ابریشم» واگذار شده و از آن موقع تا هم‌اکنون وضعیت کارخانه و کارگران آن به نسبت قبل بد‌تر شده است.

این کارگران مدعی‌اند؛ شرکت «راه ابریشم» اهلیت لازم را برای نگهداری کارخانه ندارد و بدین ترتیب امنیت شغلی کارگرانش به خطر افتاده است.

کارگران معترض همچنین می‌گویند: اگر در جریان این واگذاری؛ به منافع کارگر توجه می‌شد دیگر دلیلی برای ادامه یافتن اعتراض‌های صنفی وجود نداشت. با این وجود تا این لحظه از جانب مسئولان استانی، پاسخ مشخصی به این خواسته‌ها داده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز