خبرگزاری کار ایران

بدرفتاری کارفرمایان عرب جنجال آفرید/در خطر بودن جان بیش از ۲ میلیون کارگر فیلیپینی

کد خبر : ۶۱۶۵۴۳

دولت فیلیپین به بدرفتاری کارفرمایان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با کارگران مهاجر از این کشور اعتراض کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی. ان.ان، دولت فیلیپین به بدرفتاری کارفرمایان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با کارگران مهاجر از این کشور اعتراض کرده است.

بیش از ۲ میلیون فیلیپینی در کشورهای کویت، امارات، قطر، بحرین و... کار می‌کنند. در ماه‌های گذشته گزارش‌های متعددی از بدرفتاری کارفرمایان متمول عرب با کارگران این کشور آسیای جنوب شرقی منتشر شده بود. بدرفتاری‌هایی که به مرگ برخی از کارگران انجامیده است. گزارش شده که تعدادی از آنها به خاطر ضرب‌و‌جرح به حالت کما رفته‌اند.

اوضاع در کویت برای کارگران فیلیپینی بدتر از سایر کشورهاست چراکه روابط دیپلماتیک کویت با این کشور قطع شده است. تنها در کویت بیش از ۲۵۰ هزار کارگر فیلیپینی وجود دارد. آنها مرتب گزارش‌هایی از سوءرفتارهای کارفرمایان به سفارت فیلیپین مخابره می‌کنند. از همین رو سفارت فیلیپین تلاش کرده تا تعدادی از این کارگران را به‌صورت پنهان از این کشور خارج کند. اما دولت کویت از این تصمیم مطلع شده و روابط دیپلماتیک خود را با فیلیپین به حال تعلیق درآورده است. تصمیمی که احتمالا رنج بیشتری تا عادی شدن روابط برای کارگران فیلیپینی ایجاد می‌کند. کارگران فیلیپینی با درآمد خود در کویت و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس، خرجِ خانواده‌های خود را می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز